Jadrolinija je prvi put pokrenula postupak nabavke potpuno električnih brodova koji će prevoziti putnike na dubrovačkom, šibenskom i lošinjskom području, potvrdio je predsjednik uprave nacionalnog brodara David Sopta za Novi list. Pokrenut je postupak prethodnog savjetovanja, u sklopu postupka javne nabave triju brodova, dužine do 55 metara i kapaciteta prijevoza minimalno 370 putnika, s poptuno električnim pogonom.
Jadrolinija gradnju ovih brodova namjerava financirati putem fonda Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, kao što je već u više navrata bilo najavljivano, Sopta ističe da je ovo tek prvi korak u sveobuhvatnoj obnovi flote u narednim godinama, kojim Jadrolinija jasno pokazuje u kom smjeru želi razvijati flotu, a sve u skladu sa smjernicama vlade i Europske komisije.
“Jadrolinija proces investicija u flotu nastavlja gradnjom putničkih brodova na električni pogon. Brodovi će biti namijenjeni našim otočanima i putnicima na dubrovačkom, šibenskom području i akvatoriju Malog Lošinja. Veliki je to korak Jadrolinije prema okretanju zelenim tehnologijama s niskom emisijom stakleničkih plinova. Obljetnica koju obilježavamo ove godine dokaz je da se Jadrolinija razvija, prilagođava i prati trendove održivog razvoja te nam je cilj da Jadrolinija postane moderna pomorska tvrtka”, rekao je Sopta.
Novi brodovi održavat će linije između Dubrovnika i okolnih otoka, odnosno Elafita, kao i između Šibenika i dijela okolnih otoka te Malog Lošinja, Unija, Suska, Srakana i Ilovika. Zamijenit će već legendarne brodove Jadrolnije Postira, Tijat i Premuda, koji su među najstarijima u floti nacionalnog brodara, neki od njih izgrađeni još pedesetih godina prošlog stoljeća.
Kako doznaje Novi list, svi brodovi bit će opremljeni i dodatnim klasičnim, dizelskim motorima, uz sustav batrerija i elektromotora, za slučaj lošeg vremena ili bilo kakve druge situacije u kojoj će električnu struju za pogon trebati proizvoditi na samom brodu. U normalnim okolnostima baterije novih brodova punit će se prilikom svakog pristajanja u luku, zbog čega je Jadrolinija već pokrenula dogovore s HEP-om i lokalnim lučkim upravama. U idealnom slučaju, ovisno o mogućim žalbama u natječajnom postupku, brodovi bi trebali biti porinuti u roku od oko dvije godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu