Broj registriranih osobnih automobila u Zagrebu je 2013. godine bio 283.331, a 2023. za koju imamo posljednje podatke je 379.564. Povećanje u posljednjih 10 godina je 34 posto, rekao je gradonačelnik.
“U Zagrebu je potrebno obnoviti sve”, rekao je na početku. Tomašević kaže da su velike gužve rezultat lošeg planiranja, ali i velikog broja rasta automobila.
Pobrojao je i nove cestovne koridore koje se planira graditi.
Jedan od ključnih projekata obuhvaća proširenje Branimirove ulice i Ulice Rudolfa Kolaka. Prvi radovi započinju na južnom dijelu grada, gdje će biti izgrađen novi ulaz. Radovi na Sarajevskoj cesti, čija vrijednost iznosi 25 milijuna eura bez PDV-a, kreću već idućeg tjedna. Također, uskoro počinje i širenje tramvajske mreže, u vrijednosti od 10 milijuna eura. Planirani rok dovršetka svih radova je kraj 2025. godine, rekao je Tomašević.
“Planiramo izgradnju mosta Jarun koji će značajno smanjiti prometno opterećenje u zapadnom dijelu grada, osobito na Jadranskom mostu. Bit će to treći most preko kojeg će tramvaj moći prolaziti, a predviđeno je da koridor vodi prema novoj nacionalnoj dječjoj bolnici u Blatu. Most bi trebao biti završen do 2028. godine”, naveo je Tomašević. Most će imati po tri prometne trake u oba smjera. Trenutno mijenjamo dozvole, otkupljujemo zemljišta, a iduće godine krećemo s izradom dokumentacije.
Planiramo gradnju podvožnjaka od Aleje Bologne do Samoborske ceste, što je projekt nazvan “Podvožnjak Medpotoki.” Ovaj podvožnjak omogućit će bolju povezanost između sjevera i juga. Vrijednost radova procijenjena je na 35 milijuna eura, a trajat će 18 mjeseci. Radovi će započeti sljedeće godine, kaže.
Nova Šarengradska ulica bit će izgrađena od Vukovarske ulice do Jadranskog mosta, s četiri prometne trake. Ovaj projekt je ključan za rasterećenje Savske ceste i šireg centra. Trenutno se izdaje lokacijska dozvola, a radovi bi trebali početi 2026. godine. Tomašević je istaknuo da se radi na rješavanju pitanja koja prethodnici nisu uspjeli te da su blizu konkretnih investicija.
Potom je govorio o ulaganjima u javni prijevoz.
“Samo kad gledamo tramvaje, to će biti nova investicija od 200 milijuna eura. Osim toga, kupili smo 65 novih autobusa”, rekao je Tomašević. “Obnavljamo pruge, skretnice. Za neke se stvari više ni ne proizvode dijelovi s obzirom koliko su neke stvari stare”, rekao je.
Dotakao se i parkiranja.
“Projektira se garaža u Klaiećevoj, ispod igrališta od Mimare. To je oko 20 milijuna eura investicija, vidjet ćemo koliko će točno izaći. To je 800 parking mjesta. Ispod Paromlina gradimo podzemnu garažu za 350 mjesta. Radimo i garažu ispod Trga Franje Tuđmana. Ideja je da ljudi na obodu centra ostave automobile pa da u centru imamo što manje automobila i manje gužvi”, rekao je.
Tomašević je rekao da će se uvesti i naplata parkinga do 24 sata, umjesto dosad do 22 sata. Također, naplata će se vršiti i nedjeljom do 15 sati. Dosad nedjeljom nije bilo naplate parkinga, rekao je Tomašević. Tako će, kaže, zaštititi ljude koji žive u centru.
Objavio je kako će blokovsko parkiranje u centru krenuti krajem listopada.
“Primjena kreće već 26. listopada”, dodao je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu