Velike novosti: Megaprojekt koji će transformirati promet u Novom Zagrebu trebao bi početi već ovoga ljeta

Autor: Poslovni.hr , 28. svibanj 2024. u 08:27
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Nova prometnica na dijelovima će biti široka i 40 metara, a imat će po tri prometna traka u svakom smjeru, zeleni pojas za tramvajsku prugu s dva kolosijeka u sredini te pješačke i biciklističke staze na obodima. U zoni stambenih zgrada i kuća postavit će se bukobran.

Istočni dio Novog Zagreba od ljeta bi trebao postati veliko gradilište. Bageri, kamioni i druga mehanizacija stižu u Zapruđe odakle će započeti dugo (čitaj: desetljećima) najavljivana rekonstrukcija Sarajevske ceste koja će postati avenija, a ujedno i novi južni ulaz u metropolu. Odabran je, naime, izvođač radova za projekt rekonstrukcije prometnice u dužini od oko dva kilometra. Posao je dobila tvrtka GIP Pionir, inače jedna od tvrtki koju je već Grad Zagreb angažirao i to na projektu gradnje žičare.

Izvođač s kojim je ugovor potpisan prošloga četvrtka, kako stoji na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave, imat će 12 mjeseci od uvođenja u posao da rekonstruira prometnicu od Avenije Dubrovnik, odnosno rotora u Zapruđu do Ranžirnog kolodvora. Za taj posao GIP Pionir ponudio je najpovoljniju ponudu u iznosu od 12,45 milijuna eura bez PDV-a dok je procjena natječaja bila 14 milijuna, piše Večernji list.

Proširenje tramvajske pruge

Za taj će se novac na dva kilometra dugom potezu radovi odvijati u više etapa, a početi bi mogli već u srpnju i to na na dijelu od Avenije Dubrovnik do Ukrajinske ulice, odnosno Vojarne Croatia. Na tom potezu većina infrastrukture već je izgrađena te će biti potrebni manji zahvati. “Pravi” posao počinje na trasi od Ukrajinske prema Vatikanskoj. Ondje će se prvo graditi novi istočni kolnik. Najteži zahvat ipak je južno od Vatikanske prema Kamenarki i Ranžirnom kolodvoru gdje je sada cesta s po jednim trakom u svakom smjeru.

Nova prometnica na dijelovima će biti široka i 40 metara, a imat će po tri prometna traka u svakom smjeru, zeleni pojas za tramvajsku prugu s dva kolosijeka u sredini te pješačke i biciklističke staze na obodima. U zoni stambenih zgrada i kuća postavit će se bukobran. Odviju li se svi radovi u roku, novom Sarajevskom avenijom voziti bismo se mogli već sljedećeg ljeta.

U rujnu bi, prema najavama iz Grada o kojima smo ranije pisali, trebala početi gradnja tramvajske pruge na istom potezu, a što je predmet drugog natječaja koji je i dalje u tijeku. Na spomenutim tramvajskim tračnicama od 2026. bi trebala voziti produžena linija 8 koja trenutno povezuje Mihaljevac i Zapruđe preko Autobusnog kolodvora. Izgradit će se dodatna četiri stajališta na jugu te okretište kod Ranžirnog, ali i skretnica na Vatikansku zbog potencijalnog širenja tramvajske trase u budućnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close