U slavonskobrodskom Đuri Đakoviću godina je počela s više optimizma, za razliku od prošle, kada su se za plaće borili prosvjedima. Počelo je restrukturiranje, a traži se i strateški partner bez kojeg će teško stati na noge.
U halama Specijalnih vozila radi se punom parom. Najveći su u Đuro Đaković grupi, a teretni vagoni izvozni su im adut, piše HRT.
– Smanjili su gubitke na vagonima i došli su do faze da posluju određene mjesece s nulom i s dobiti, rekao je predsjednik Uprave Đuro Đaković Grupe Hrvoje Kekez.
– Zasad je dobro, vidjet ćemo što će biti kasnije, kaže Siniša Rajković, radnik u tvrtki Đuro Đaković Specijalna vozila, i dodaje:
– Kažu da napredujemo u dobrom smjeru.
Zapravo jedinom mogućem – smjeru restrukturiranja pod budnim okom Bruxsellesa.
– Ova je godina puno bolje počela. Ugovorenost je, kako nas uprava izvještava, dobra, rekao je Ivan Barić, zamjenik sindikalnog povjerenika u tvrtki Đuro Đaković Specijalna vozila.
Prošla 2020. počela je s dugovima od 600 milijuna kuna. Da ne skliznu u stečaj, pomogla je država jamstvom za kredit od 300 milijuna kuna. Sad rade, uvode red i traže strateškog partnera. Dvije neobvezujuće ponude stigle su od Enna grupe Pavla Vujnovca i konzorcija čeških tvrtki koje odnedavno imaju i udio u vlasništvu Đakovića.
– Mislim da oba potencijalna investitora imaju i snagu i viziju i određene potrebe za ovakvom grupom, kaže Kekez.
– Sindikat metalaca očekuje da se visoka razina socijalnih prava koje radnici Đure Đakovića imaju u kolektivnom ugovoru zadrži, kaže Antun Štivić, zamjenik predsjednika Sindikata metalaca Hrvatske.
Radnici žele vjerovati u opstanak tvrtke.
– Tko će ostati živjeti u Hrvatskoj? Nitko od nas na kraju. Ako ćemo tako. Ako propadne Đuro Đaković, pola Slavonskog Broda neće imati gdje raditi, kaže Rajković.
Nitko se ne nada takvom scenariju u godini u kojoj nekadašnji gigant slavi stoljeće postojanja. Sudbinska je, a rasplet slijedi do lipnja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Proizvode vagone s gubitkom ali su na dobrome putu da dođu na nulu i to im je izvozni adut. Koliko high-tech rješenja je u tom vagonu? Ili se broje samo tone željeza!?
samo turbo!
Jedna od rijetkih firmi od kad je Hrvatske da radi iako je već propala 100 puta pa uvijek sanirana milijardama da bi kao ispočetka počela od nule i tako u krug. Novih nema a stare smo uništili.
Uključite se u raspravu