Većina će izbjegavati impulzivnu kupnju

Autor: Božica Babić , 06. prosinac 2015. u 21:59
U Hrvatskoj se očekuje rast potrošnje/Željko Lukunić/PIXSELL

Trećini potrošača u Europi cijena je važan kriterij pri odabiru darova.

Čokolade, bonovi i knjige za ovogodišnje blagdane bit će najbrojniji darovi među Europljanima iako bi, da sami mogu birati što bi htjeli dobiti na dar, najrađe izabrali novac (50%) i putovanja (46%), pokazuje istraživanje koje je Deloitte proveo među 14.065 potrošača u 14 europskih zemalja.

Knjige drže vrh ljestvice darova u Francuskoj, Portugalu, Italiji, Grčkoj, Njemačkoj, Danskoj i Poljskoj, dok u Ujedinjenom Kraljevstvu, Rusiji i Sloveniji prednjače čokolade. Belgijancima će prvi izbor biti bonovi, a Španjolcima obuća i odjeća.

Izbjegavat će impulzivnu potrošnju, navelo je 44 posto ispitanika, a cijena kao kriterij kod odabira dara važna je trećini anketiranih. Europljani će prosječno za blagdane potrošiti 513 eura, najviše (276 €) na darove, za hranu 172, te za druženje 65 eura. Britanci će biti najrastrošniji sa čak 884 eura, dok će najmanje trošiti Rusi, tek 217 eura.

“U Hrvatskoj je povećanje neto plaća radi izmjena zakona o porezu na dohodak pozitivno utjecalo na osobnu potrošnju te se ove godine nakon dužeg vremena može očekivati rast potrošnje za blagdane.”, ocjenjuje Kruno Škrinjar, menadžer u Deloitteovom Odjelu konzaltinga.

Komentirajte prvi

New Report

Close