Već 2015. na Lošinj bi trebali slijetati prvi putnički avioni

Autor: Lidija Kiseljak/VL , 12. rujan 2013. u 19:00
Prometna udaljenost trenutno je glavna prepreka jačem razvoju turizma na Malom Lošinju/Borna Filić/PIXSELL

U rekonstrukciju postojećeg sportskog aerodroma na Malom Lošinju planira se uložiti oko 20 milijua eura.

Država je još jedan projekt proglasila strateškim – gradnju aerodroma na Malom Lošinju, a gotovo svi koraci su već dogovoreni. Postojeći aerodrom proširio bi se kako bi mogao primiti velike avione, lokacijska dozvola je već dobivena, a sada se obavlja ispitivanje terena.

Bude li sve išlo po planu, gradnja bi mogla početi prije ljeta sljedeće godine, kako bi već 2015. na aerodrom mogli sletjeti i prvi avioni, kaže Sanjin Šolić, predsjednik uprave Jadranke iz Malog Lošinja.Vrijednost projekta je 20 do 22 milijuna eura, a planira se financirati novcem iz fondova EU. 

Nova marina
Jadranka je s gradom Malim Lošinjom i Lošinjskom plovidbom vlasnik postojećeg aerodroma, a nakon proširenja u vlasništvo bi ušla i država, ili bi udjel povećao grad, ako se država odluči svoj udjel dati gradu. Naime, velik dio terena na koji se aerodrom širi je u vlasništvu države, a još veći dio u rukama raznih privatnih vlasnika, no upravo zato što je riječ o strateškom projektu, gradnja bi mogla početi i prije izvlaštenja zemljišta. Jadranka je turistički kompleks značajan za razvoj otoka, a nakon plana bolje suradnje u projektu zdravstvenog turizma s Velim Lošinjem, ta će destinacija sigurno postati još zanimljivija turistima. Upravo je i zahtjev za gradnju aerodroma bila i želja turista, kaže Šolić, jer mnogi od njih iz daljih destinacija, kada dođu do aerodroma u Puli, izgube interes da putuju još dva-tri sata do Lošinja.

U početku se mogu očekivati čarterski letovi, a kasnije možda i redovite linije. Usporedo bi se, također prema istom zakonu o strateškim investicijama, išlo u proširenje marine, čija je vrijednost oko 15 milijuna eura. Zbog širenja turističke ponude i očekivanja probirljivijih turista, Jadranka je ovih dana prihvatila i novu fazu investicija vezanih uz podizanje kategorije dvaju hotela (Bellevue i Punta) u koje se ulaže 22,5 milijuna eura.

Bolja sezona
Velika potpora u investicijskom projektu im je EBRD koji je prije šest godina ušao u Jadranku i za 24 milijuna eura preuzeo 30 posto udjela. Iako se ta banka pretežno u projektima zadržava pet do sedam godina, za sada nismo razgovarali o njezinu izlasku, a kada se to dogodi, morat ćemo naći novog ulagača, jer vlastitog novca za otkup njezina dijela nemamo – kaže Šolić.Jadranka je u osam mjeseci ostvarila 10% više noćenja u hotelima i pet posto više u kampovima nego lani.

Komentari (2)
Pogledajte sve

tko ce doc u osijek, slijepo crijevo hrvatske. U zracnoj luci radi 40 djelatnika, a imaju 2 aviona prometa mjesecno.

Još jedan megalomanski projekt koji počiva na lijepim željama i wishful thinkingu, otprilike kao i zračna luka Osijek u koju su također ulupani milijuni eura, a bez ikakvih pozitivnih rezultata. Najsmiješnije mi je kad u “analizi” projekta od 20 milijuna eura pročitam rečenice poput: “U početku se mogu očekivati čarterski letovi, a kasnije možda i redovite linije”. A kasnije možda i bankrot, te moljakanje pomoći iz državnog proračuna?

New Report

Close