Zbog pandemije koronavirusa koja i u Hrvatskoj bilježi rast broja zaraženih, nastava se od 16. ožujka održava – na daljinu. Nažalost, već prvih dana zbog kibernetičkih napada srušio se središnji informatički sustav što je, između ostalog, apel obrazovnim institucijama da se usmjere na razvoj tehnologije i digitalizacije.
Za to se još 2010. godine pobrinula Futura, privatna gimnazija i ekonomsko-informatička škola u Zagrebu, koja je tada uspostavila vlastiti sustav online učenja pod nazivom Moj online razred, koji danas koriste za održavanje nastave na daljinu.
Organizacija nastave
Kako nam objašnjava ravnateljica Sofija Pinjušić Ćurić, svaki školski dan od 8 do 13 sati njihovi učenici dužni su putem sustava pregledati materijale i riješiti zadatke iz predmeta koje bi na taj dan imali prema standardnom rasporedu. Nastavnici dan ranije objave materijale u sustavu, a idući dan do 15 sati trebaju pregledati što su im učenici poslali i odgovoriti na eventualna pitanja.
“To zasad funkcionira uredno. Cijelu ideju kako bi sve trebalo izgledati osmislili smo tjedan prije službenog prelaska na nastavu na daljinu, a učenici su u petak, posljednji dan redovne nastave, dobili upute kako će obavljati svoje dužnosti dok traje ovo izvanredno stanje. Rekli bismo da smo scenarij dočekali spremno jer su i učenicima i profesorima svi potrebni alati već otprije bili poznati i svi smo se znali služiti njima. Jedina je razlika što smo ih sada počeli koristiti na svakodnevnoj bazi”, kaže ravnateljica.
U formiranju sustava Moj online razred prije deset godina, kada nikome nije padala na pamet funkcionalna i redovna online nastava, Futurina misao vodilja bila je da budućnost podrazumijeva digitalizaciju. To je, jedno desetljeće kasnije, vidljivo u online nastavi koja se od prvog dana odvija uredno, na što su kao kolektiv iznimno ponosni.
“Majka jednog našeg učenika se čak na svojim društvenim mrežama pohvalila fotografijom svog sina zadubljenog u školske zadatke za laptopom, iz čega vidimo da su i roditelji zadovoljni našim radom i organizacijom nastave.
Naravno, bilo je nekoliko upita o tome kako izvesti neke radnje u sustavu, no budući da su naši nastavnici odlično upoznati s Online razredom, a mnogi od njih su i nastavnici IT predmeta, sve nejasnoće su se vrlo brzo rješavale”, navodi ravnateljica.
Futurin sustav temelji se na Moodle platformi koju su prilagodili svojim potrebama. Putem njega moguće je objaviti nastavne materijale u raznim oblicima – od fotografija, Word, PowerPoint ili PDF dokumenata do video lekcija. Na njega je moguće dodati razne školske vijesti, u obliku linkova ili tekstova, obavijesti o provjerama znanja, a moguća je i komunikacija korisnika putem foruma.
“Pristup Online razredu imaju učenici i nastavnici Future putem korisničkih podataka koje im mi kao škola dodjeljujemo. Ranije nije postojala potreba za održavanjem nastave na daljinu, iako smo redovnu nastavu često dopunjavali aktivnostima unutar sustava.
Kada smo zaista krenuli s online nastavom, pratili smo kako će sve funkcionirati – hoće li server raditi, hoće li biti problema s preuzimanjem i objavljivanjem materijala, hoće li se sve moći odvijati kako je zamišljeno. Bili smo spremni na sve scenarije – i s pedagoške i s tehničke strane”, ističe Pinjušić Ćurić.
Usmjerenost na tehnologiju
Futura je svjetlo dana ugledala prije 17 godina, kada je glavna vizija idejnih začetnika bila priprema učenika za budućnost, kao što i samo ime govori. Trenutačno nude obrazovanje za smjerove ekonomist i tehničar za računalstvo, a od iduće školske godine program tehničara obogatit će fakultativnim predmetima za game development jer su, navodi ravnateljica, uvidjeli da su mnogi učenici zainteresirani za tu profesiju te da će mnogima po izlasku iz srednje škole ta znanja dobro doći.
Njihova usmjerenost na digitalne tehnologije vidi se, kaže, i kroz način provedbe kurikuluma smjerova, pa tako svojim tehničarima za računalstvo gradivo konstantno nastoje nadopuniti učenjem najnovijih programerskih tehnologija i trendova, dok ekonomiste aktivno podučavaju kako uz pomoć digitalnih alata olakšati svoje buduće poslovanje. S obzirom na to da nastave neće biti do 19. travnja, prema trenutnoj situaciji i planu, u Futuri su spremni bez problema završiti školsku godinu na daljinu.
“To od nas zahtijeva dodatan rad, trud i napor, dodatno komuniciranje s učenicima i vrednovanje učenika na nov način. Uz odličan nastavnički kadar te fleksibilnost i entuzijazam za vlastiti posao, sigurna sam da ćemo i to bez većih problema uspješno savladati”, zaključuje Sofija Pinjušić Ćurić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu