Jedna od poruka 12. Foruma o budućnosti poljoprivrede održanog utorak u Bruxellesu je da budućnost agrara počiva na mladim poljoprivrednicima.
Ne čudi stoga ni podatak da je novi ZPP fokusiran upravo na njih i da će mladi poljoprivrednici od ZPP-a imati najviše koristi. Ipak, potrebno je više od mjera kako bi se mladima ta grana gospodarstva postala privlačnija. "Kad poljoprivreda postane profitabilna, mladi će više željeti uči u takve projekte. Privatne investicije u poljoprivredi kontinuirano rastu, a iako povrat ulaganja nije momentalan, ono se s vremenom vraća višestruko.
Ključno je poticati mlade i pomoći im financijski, oni su ti koji imaju ideje, ali im nedostaje kapitala", ističe Ertharin Cousin koja je predsjedala UN-ovim World Food Programom od 2012-2017. Najveći problem koji ističu oni koji su godinama u poljoprivrednoj proizvodnji, leži u tome što mladi granu poljoprivrede povezuju sa siromaštvom i ne vide u njoj laku priliku za zaradu. Dokaz da je poljoprivreda, točnije stočarstvo perspektivna grana pokazala je priča Teleri Fielden, 28-godišnja farmerice iz Walesa koja je uz financijsku i mentorsku pomoć uspjela u ostvarenju njenog sna.
"Odrasla sam u obitelji koja se bavila poljoprivredom i od malih nogu sam bila u tome. Imala sam uzor, ženu koja je vodila farmu i shvatila sam da ako ona može, i ja mogu biti farmerica", kaže Fielden. Zahvaljujući programima potpore i stipendijama na Agriacademy Fielden danas vodi Llyndy Isaf farmu i prva je generacija farmera, točnije pastirica. "Potpora i trening od nekoga tko je u tome ključni su za uspjeh, a važno je i da imate snagu i energiju", otkrila je Fielden.
Priču o uspjehu podijelila je i Jenny Du, čiji startup Apeel omogućava zaštitu hrane, točnije voća i povrća, konkretno citruse, avokado i šparoge. "Naše rješenje je organsko i pomaže svima u lancu – od proizvođača, distributera do trgovačkih lanaca i potrošača, a zahvaljujući njemu bacanje hrane se višestruko smanjuje. Skupili sm 110 milijuna dolara zahvaljujući nizu naših investitora, a naše je rješenje prisutno na tržištu SAD-a.
Istraživanja su pokazala da se zahvaljujući nama 50 posto manje baca voće i povrće u trgovinama, u nekima i 65 posto, a cca deset posto raste prodaja tog voća i povrća", pohvalila se Du. Idući cilj joj je širenje na EU tržište i širenje na nove kategorije voća i povrća. "Milenijalci su generacija koja je tehnološki napredna, okruženi su idejama i oni su ti koji će ponuditi rješenja za poljoprivredu jer je u pitanju i njihova budućnost", zaključila je u Bruxellesu Christine Gold, osnivačica i direktorica Thought for Food.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu