Uvoz jabuka neće ugroziti domaću proizvodnju, koje bude i za izvoz

Autor: Marta Duić , 25. listopad 2021. u 22:00
Od ovogodišnjih 65.000 t Enna Fruit otkupljuje 10.000, od tog 2000 ide van RH/HRVOJE JELAVIĆ/PIXSELL

Iz Enna Fruita naglašavaju kako su u odnosu na lani zbog mraza jabuke nešto sitnije, ali izuzetne kvalitete.

Enna Fruit, jedna od vodećih domaćih i regionalnih kompanija za otkup i plasman voća i povrća, planira otkupiti više od 10.000 tona jabuka.

Plan tvrtke je da na strana tržišta plasira oko 2000 tona konzumne, a najveće količine hrvatske jabuke bit će izvezene na tržišta Ujedinjenih Arapskih Emirata, Saudijske Arabije, Katara, Egipta i drugih afričkih zemalja te u skandinavske zemlje.

“Ove godine proizvodnja jabuka u EU se procjenjuje na 11,7 milijuna tona. To je, prema službenim podacima WAPA – Svjetske udruge industrije jabuka i krušaka, povećanje od milijun tona u odnosu na 2020. godinu. U Hrvatskoj se bilježi povećanje uroda s 55.000 na 65.000 tona, koliko je procjena za ovu godinu”, kažu iz Enna FruitA.

U dogovoru s proizvođačima i vodećim trgovačkim lancima u Hrvatskoj, tijekom listopada ova tvrtka promovira domaću proizvodnju kroz Dane domaće jabuke. Iz Enna Fruita naglašavaju kako su u odnosu na lani zbog mraza jabuke nešto sitnije, ali izuzetne kvalitete.

Tvrde da će domaća proizvodnja biti dostatna za hrvatske potrebe i uz izvoz, no moglo bi nedostajati slabije zastupljenih sorti. Vodeće sorte ipak su nešto skuplje, i to pod utjecajem kretanja na europskom i svjetskom tržištu te globalnih poremećaja na tržištu hrane, navode iz tvrtke.

“Kroz neznatno više cijene proizvođači i otkupljivači žele odgovorno upravljati domaćim lagerima, te odgovoriti zahtjevima tržišta. Postojeći uvoz jabuka, koje najviše dolaze iz Poljske, Austrije, Slovenije i zemalja bivše Jugoslavije, ne ugrožava domaću proizvodnju, kao što je to bilo ranijih godina.

I to upravo zbog napora proizvođača, otkupljivača i trgovaca, da zajednički nastupaju na tržištu i više rade na promociji domaćih sorti jabuka po uzoru na razvijene države EU koje godinama provode nacionalne promotivne kampanje”, poručuju iz ovoga otkupljivača i prerađivača voća i povrća.

Komentirajte prvi

New Report

Close