Na temelju Zakona o obnovi zgrada oštećenih potresom (od 23. veljače je na snazi) odlukom Vlade koja je donesena danas na sjednici, a stupa na snagu odmah, osnovan je novi Stručni savjet za obnovu. Riječ je tijelu koje obavlja savjetodavne, a po potrebi i druge poslove vezane uz stručna pitanja u provedbi Zakona o obnovi. Imenovani članovi su istaknuti stručnjaci u svojoj struci, dok je predsjednik Stručnog savjeta, očekivano, potpredsjednik Vlade i ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Branko Bačić. Na funkciji zamjenika predsjednika imenovani su Tomislav Pokaz iz Ureda predsjednika Vlade i dr.sc. Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba.
Također, Vlada je danas donijela i Uredbu o postupcima koji prethode sklapanju pravnih poslova u svrhu stjecanja prava vlasništva Agencije za pravni promet i posredovanje nekretninama. Njome se uređuju kako postupak tako i procjena utvrđivanja vrijednosti nekretnina za stjecanje prava vlasništva APN-a kao i raspolaganje temeljem Zakona o obnovi.
Maksimalna cijena
U slučaju stjecanja prava vlasništva na nekretninama u svrhu privremenog odnosno trajnog stambenog zbrinjavanja, maksimalna cijena nekretnina koja se kupuje za privremeno ili trajno stambeno zbrinjavanje određuje se u iznosu do 2.000 eura po m2 za područje Grada Zagreba, odnosno do 1.750 eura po m2 na područjima obuhvaćenih katastrofom. Kako se navodi u obrazloženje Uredbe, Agencija je ovlaštena kupiti nekretninu koja udovoljava potrebama i to po cijeni koja ne može biti viša od maksimalne cijene i procijenjene tržišne vrijednosti nekretnine. Pored toga APN može predložiti Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine donošenje Odluke o kupnji nekretnine po cijeni do 20% višoj od procjene njene tržišne vrijednosti. No ni u tom slučaju maksimalna cijena nekretnine ne može biti viša od navedene maksimalne cijene. Zbog hitnoće postupanja i zakonskih rokova za donošenje ove Uredne predviđeno je njezino stupanje na snagu dan nakon objave u Narodnim novinama.
Nadalje, usvojen je i prijedlog novog programa mjera kojim se pobliže uređuju i razrađuju pitanja vezana uz postupke obnove i druge mjere uređene novim Zakonom o obnovi. Radi objedinjavanja svih poslova vezanih uz obnovu unutar Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, pa samim time i ubrzanja postupaka obnove, slijedom zakonskih odredbi te prestanka rada Fonda za obnovu i Središnjeg državnog ureda za obnovu i stambene zbrinjavanje, kako bi se preuzeli službenici navedenih tijela Vlada je usvojila i novu uredbu koja se tiče unutarnjeg ustrojstva i organizacije rada toga resora. Poslove Fonda, kao i radnike, imovinu, opremu, elektroničke očevidnike i informacijske sustave, sredstva za rad, financijska sredstva, prava i obveze, pismohranu i drugu dokumentaciju preuzeo je resor prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Po provedenim izmjenama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave od toga je resora Ministarstvo financija preuzelo dio poslova koji se odnose na upravljanje pravnim osobama od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku.
Nova sistematizacija
“Pri izradi ove Uredbe uzimalo se u obzir postojeći broj sistematiziranih radnih mjesta u sva tri tijela. U Središnjem državnom uredu sistematizirano je 232 radna mjesta, a zaposleno 155 službenika i namještenika. U Fondu za obnovu sistematizirano je 101 radno mjesto, a zaposleno je 79 službenika. U Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine sistematizirano je 751 radno mjesto, a zaposleno 479 službenika i namještenika”, navodi se u obrazloženju.
Nadalje, Ministarstvo financija preuzet će i 12 službenika Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine i njihove poslove.
U ova tri tijela, Ministarstvu, Središnjem državnom uredu i Fondu za obnovu ukupno je sistematizirano 1084 radna mjesta te će u Ministarstvu prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine (nakon prelaska dijela službenika u Ministarstvo financija) biti ukupno zaposleno 701 službenika i namještenika. Uredbom se ustrojava 9 upravnih organizacija u sastavu Ministarstva od čega osam uprava i jedan zavod. Nadalje, sistematizira se 39 sektora što je s obzirom na postojeću sistematizaciju (u sva tri tijela) povećanje za dva sektora, dok se broj sistematiziranih službi smanjuje za četiri – i to sa 116 na 112 sistematiziranih službi.
“Ukupno je sistematizirano 1082 radnih mjesta, dakle manji broj od dosadašnjih sistematiziranih radnih mjesta. Ovaj broj sistematiziranih radnih mjesta pokazao se optimalnim za izvršavanje svih zadaća Ministarstva”, zaključak je ove Uredbe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu