Kada letite Croatia Airlinesom najprije zapazite rep zrakoplova s tradicionalnim hrvatskim kvadratima, a zatim nasmiješenu posadu koja vas pozdravlja pri ulasku u putničku kabinu zrakoplova. Kabina kao kabina, redovi identičnih sjedala, monitori, kuhinja što je u struci zovu galley u prednjemu i stražnjem dijelu zrakoplova, vrata kokpita, te toaleti.
Svakodnevni putnik i ne može slutiti kako, primjerice, jedan detalj kao toalet može utjecati na energetsku učinkovitost zrakoplova. Naime, međunarodni zrakoplovni standardi preporučaju određenu količinu vode za toalet sukladno potrebama putnika za udoban let, u ovisnosti o duljini leta i tipu leta. U hrvatskom nacionalnom avioprijevozniku već godinama se osobito se pazi na taj mali detalj, koji nije znan i vidljiv, a uvelike je u vezi s ekologijom i energetskom učinkovitosti.
Croatia Airlines u floti ima šest zrakoplova tipa Airbus i svaki od njih opremljen je spremnikom kapaciteta 200 litara vode, koja se rabi za toalet. U kompaniji su se nekoliko godina provodila interna mjerenja i ispitivali učinci, dakako radi energetske učinkovitosti zrakoplova i ekoloških razloga uštede vode, i došlo se do spoznaje da na letovima treba mnogo manja količina vode u odnosu na kapacitet spremnika vode. Zbog toga se u spremnike zrakoplova Airbus, umjesto 200 litara, ukrcava samo 100 litara vode. Riječ je o takozvanom pravilu 50% policy, koje je isključivo rezultat rada kompanijskih stručnjaka.
Pravilo 50% policy primjenjuje se već nekoliko godina, a nedavno je i osvježeno uspostavom praćenja i periodičkog osvježavanja svijesti među letačkim posadama, poslužiteljima zrakoplova te na razini kompanije kako bi se mjera održala i pratila. Uz to na zrakoplovu je postavljen i vizualan podsjetnik – naljepnica na panelu za servisiranje toaletne vode. Dosad nije zabilježena ni jedna situacija s nedostatkom toaletne vode pa tako nije bilo ni napomena putnika, a svaki dan se postiže pozitivan efekt. Konkretno, smanjena težina zrakoplova uzrokuje smanjenu potrošnju goriva i emisija CO2, što je nekoliko desetaka tona CO2 po zrakoplovu godišnje. Također, po sigurnosnim procedurama gotovo se svaki dan ispušta sva voda iz zrakoplova pa smanjena količina nošenja vode na let istodobno znači da kompanija dnevno ne ispusti oko pola tone vode, što je na godišnjoj razini značajan iznos. Croatia Airlines to smatra malim, ali značajnim doprinosom očuvanju bogatstva hrvatskih voda i čistog zraka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu