Usred sezone jako rastu cijene karata na brodskim i autobusnim linijama: “Ispričavamo se putnicima”

Autor: Poslovni.hr , 20. lipanj 2022. u 09:23
Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL

Privatni brodar putnicima se ispričava, nudi povrat novca za kupljene karte.

Do Ugljana, otoka nasuprot Zadru, šale se Zadrani, može se i plivajući. No, šalu na stranu, prijevoz do jadranskih otoka ovoga se ljeta plaća i tridesetak posto više nego lani.

“Mislim da je to jedna krasna cijena i da ćemo bankrotirati, ali dok ima – ima. Jednom se živi”, kazao je Pavao iz Zagreba.

No, kažu putnici, dobro će razmisliti hoće li i mogu li s ovakvim cijenama na jednodnevne izlete do otoka. I brodari su na mukama. Katamaran koji je plovio na liniji Split – Bol – Makarska – Korčula – Mljet – Dubrovnik ove sezone više ploviti neće. Razlog su preveliki troškovi, piše Denvnik.hr

Privatni brodar putnicima se ispričava, nudi povrat novca za kupljene karte. Za razliku od komercijalnih, linije s javnom uslugom sufinanciraju se na godinu s više od 320 milijuna kuna iz državne blagajne. Unatoč tome, da bi plovile, dio tereta plaćaju građani.

“Naravno da brodari ne mogu ići u gubitke iako imaju ugovore, oni moraju biti na nekakvoj nuli i po zakonu i po propisima Europske komisije, uključujući i realnu dobit u obavljanju svog posla”, objašnjava Paula Vidović.

Dodaju, cijene se nisu mijenjale posljednjih 20 godina. A posljednjih nekoliko mjeseci poskupljenje se osjeti i u autobusnom prijevozu.

Za istu dionicu, Zadar – Vodice odnosno Vodice – Zadar, karte su kupljene prije koji dan, a razlika u cijeni je 15 kuna. Pandemija je prorijedila autobusne linije, a cijene goriva diktiraju cijene karata, koje ovise i o prijevozniku, ali i o isplativosti linije. Nerentabilnost lokalnih linija godinama muči autoprijevoznike, a poskupljenje goriva samo je, kažu, dodalo ulje na vatru.

“Sigurno s ovom najavom o dodatnom poskupljenju goriva u utorak, skoro kunu, možemo očekivati dodatne korekcije cijene naših usluga”, zaključio je Vedran Tomičić iz HGK-a.

Rješenje vide ili u subvencioniranju svih lokalnih linija ili tako da se po uzoru na neke druge europske zemlje na razini države uvedu mjesečne karte kako bi se spasio javnolinijski prijevoz, ali i zaustavilo divljanje cijena.

Komentirajte prvi

New Report

Close