Mario Lovrić, direktor Universal McCanna, agencije specijalizirane za strateško planiranje i zakup medijskog prostora koja posluje u sklopu McCann grupe, govori o trendovima u današnjem marketingu, kako što lakše doprijeti do potencijalnih kupaca te o tome što svaka kvalitetna kampanja mora imati.
Koja je vaša pozicija i uloga u Universal McCannu?
U sklopu agencije Universal McCann, specijalizirane za strateško planiranje i zakup medijskog prostora u Hrvatskoj, radim na poziciji Managing Director, od sredine 2014. godine. Vrlo sam ponosan što se nalazim na ovoj odgovornoj funkciji i iznimno sam ponosan na tim s kojim surađujem posljednjih godina, kao i na mogućnost suradnje sa zaista impresivnim poslovnim partnerima.
Kako najjednostavnije pratiti trendove u današnjem marketingu?
Trendove je najbolje pratiti “uživo”, “na terenu”, kroz svakodnevni posao, direktno od ljudi koji ih donose na tržište, stručnjaka koji postavljaju nove benchmarke poslovne izvrsnosti. Izuzetno mi je drago što radim u agenciji u kojoj vrlo često dolazim u kontakt s takvim ljudima, što kolegama, a što s našim poslovnim partnerima. Naravno, sve više informacija nalazi se i u digitalnom svijetu, no kako smo bombardirani s velikim brojem informacija, ponekad je teško razabrati koje su najrelevantnije i baš zato je uvijek važno obratiti pozornost na izvor iz kojih dolaze.
Koji su posljednji noviteti, novi 'must have' elementi koje dobra i kvalitetna marketinška kampanja mora imati da bi što lakše pronašla put do potencijalnih kupaca?
S obzirom na to da su potencijalni kupci suočeni sa šumom i poplavom najrazličitijih poruka, od kojih velika većina nije usmjerena prema njima osobno, izuzetno je važno da poruka bude što preciznije “targetirana”, te da potencijalnog kupca dosegne upravo u trenutku i na način na koji ju on može kvalitetno primiti. To postižemo sinergijom sve većih mogućnosti digitalnog svijeta s klasičnim oblicima oglašavanja, sve više istraživačkih podataka te dolazimo do tzv. “moments planninga”, što postaje smjer u kojem se razvija i naša agencija.
Možete li nam otkriti neke smjernice, obavezne točke kvalitetne kampanje?
Svaka kvalitetna kampanja polazi od kvalitetne pripreme. Agencija koja ulaže u znanja zaposlenika i u istraživanja, u velikoj je prednosti jer kvalitetno postavlja ciljeve kampanje te kasnije olakšava i uspješnu realizaciju. Ključna je stvar razumjeti našeg potrošača odnosno kupca. Ukoliko to kvalitetno učinimo puno ćemo lakše odabrati adekvatne medijske alate kojima ćemo ga dosegnuti.
Može li učinkovita kampanja biti fokusirana samo na jednu platformu? Koliko je zapravo važno povezivanje platformi?
Kako se pažnja potencijalnih kupaca sve više smanjuje, a istovremeno sve više raste “imunost” na oglašavanje, potrebno je adresirati fenomen multiscreeninga kvalitetnom sinkronizacijom online i offline svijeta. Tu se najdalje došlo u sinkronizaciji TV-a i digitalnih medija. Također i sve je više outdoor medija koji se digitaliziraju i postaju interaktivni. Iako ti trendovi kod nas još uvijek malo kasne, neminovno je da će ubrzo doći i na naše tržište. Mi kao agencija ne vjerujemo da se apsolutno svi ciljevi mogu postići samo jednim medijem.
Kako odabrati između integriranog marketinga ili samostalne taktike? Koji je vaš favorit?
Ne postoji jedinstvena strategija i za svaki se konkretan slučaj morat raditi posebno prilagođeno rješenje. Veliki sam pobornik integriranog medijskog komuniciranja kroz koje se kvalitetno postiže sinergija više vrsta oglašivačkih alata. Iako postoje tendencije da se zbog optimizacije troškova sav budget usmjerava prema jednoj vrsti medija ili jednom dobavljaču, cijena ne smije biti jedini kriterij za odabir medija.
Na koje načine se u današnje vrijeme zasićenosti reklamama unutar svih medija najlakše može doći do novih kupaca?
Inovativnost u korištenju oglašivačkih alata. To nužno ne moraju biti novi mediji već se i klasični mediji mogu koristiti na drugačiji i originalan način. Često je ključ i u pojednostavljenju priče.
U današnje vrijeme nitko nema vremena za TV spotove koji izgledaju kao epske dvominutne sage. Živimo u takvim vremenima kada se često kaže i vodi onime da je “manje više”. Također neophodno je da kupac osjeti da se obraćamo baš njemu stoga je vrlo važno ponuditi relevantan sadržaj koji ga interesira te mu se obratiti u pravom momentu kao ravnopravnom sudioniku komunikacije koji ima opciju odgovoriti povratno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu