Optimisti su bili u pravu s predviđanjima turističkog prometa za Uskrs, unatoč vrlo neizvjesnim geopolitičkim okolnostima koje i dalje prijete turizmu čitave Europe.
Prema podacima eVisitora, od petka 15. travnja do ponedjeljka ostvareno je oko 135.000 dolazaka i oko 493.000 noćenja, od čega su strani turisti napravili više od 412.000 noćenja. Lani je za Uskrs ostvarena trećina tog prometa, zbog teže epidemiološke situacije s Covidom, zbog čega je predsezona lani gotovo izostala, ali i sam blagdan je bio dva tjedna ranije nego ove godine.
U zadnjoj predpandemijskoj godini pak Uskrs je bio tjedan kasnije, bliže Prazniku rada, što uvijek znači i bolji promet. Tako je u istom razdoblju 2019. godine uoči Uskrsa u Hrvatskoj bilo za 5 posto više noćenja nego ove godine s uskršnjim prometom.
Ipak, ovo je rezultat koji najavljuje dobar ostatak godine, slažu se u sektoru. Jednak optimizam vlada i na ostatku Mediterana te u susjednoj Sloveniji.
“Osim odličnih rezultata ostvarenih tijekom produženog uskršnjeg vikenda, veseli i podatak kako je tijekom subote u našoj zemlji boravilo oko 145 tisuća turista.
To je ujedno dan s najvećim brojem turista na dnevnoj bazi u ovoj godini, a pozitivne trendove očekujemo i u nastavku predsezone, odnosno tijekom svibnja i lipnja”, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Najviše Nijemaca
Tradicionalno najbolji promet tijekom Uskrsa bio je u Istri (oko 188.000 noćenja), Kvarneru (više od 90.000 noćenja), Splitsko-dalmatinskoj (više od 55.000 noćenja) te Dubrovačko-Neretvanskoj županiji (više od 43.000 noćenja), a gledajući prema destinacijama najviše je noćenja ostvareno u Poreču, Rovinju, Dubrovniku, Zagrebu, Splitu, Umagu i Zadru.
Ujedno, najveći broj noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke, zatim domaće tržište te gosti iz Austrije, Slovenije, Italije i Slovačke. Također uobičajeno za predsezonu, najviše noćenja ostvareno je u hotelima (više od 210.000 noćenja), potom objektima u domaćinstvu (više od 112.000 noćenja) i kampovima (više od 99.000 noćenja).
“Premašili smo brojku od 3,6 milijuna noćenja od početka godine do sada, čime smo dosegli 120 posto noćenja više nego u istom razdoblju prošle godine, ali i 95 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019.
Ovi rezultati potvrda su jačanja prepoznatljivosti Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije dodane vrijednosti što je i naše strateško opredjeljenje.
Turisti Hrvatsku percipiraju kao destinaciju ugodnog i kvalitetnog odmora te smo aktivnosti usmjerili upravo na zadržavanju tog statusa, ali i na razvijanju Hrvatske kao održivo odgovorne destinacije”, poručila je ministrica turizma Nikolina Brnjac.
Šira slika
Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma poručuje da sada nisu toliko važne usporedbe prometa s prošlogodišnjim uskrsnim praznicima, koliko su ovi rezultati pokazatelj dobrog trenda koji smo s velikim oprezom priželjkivali.
“U ovu godinu smo ušli s velikim oprezom zbog rada u Ukrajini koji još traje, no ovi rezultati pokazuju da je Hrvatska atraktivna destinacija i da ljudi itekako žele putovati na odmor. Stoga nemamo razloga biti nezadovoljni, iako nam predstoji izazovan svibanj, te ekipiranje turističkih kompanija za otvaranje sezone krajem svibnja”, kaže Veljko Ostojić.
Uskrsna statistika zadovoljila je i Španjolce, koji bilježe rezervacije za sezonu jače nego 2019. Za vrijeme Uskrsnog vikenda obalni resorti u Španjolskoj zabilježili su popunjenost od 80 do 100 posto, i Španjolci su zahvaljujući također kasnijem Uskrsu nego u 2019. nadmašili promet sa svih važnih tržišta. Za Uskrs čove godine Španjolcima je došlo 12 posto više Britanaca, čak 42 posto više Danaca, 36 posto više Šveđana, te 31 posto više Nijemaca.
I hotelski kapaciteti Slovenije gotovo su u potpunosti puni s rezervacijama za Uskrs i Praznik rada. Sava Grupa, najveći slovenski pružatelj turističkog smještaja, bilježi povrat rezervacija na razine slične onima iz 2019. godine, uz 90 posto popunjenosti za vrijeme proljetnih praznika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu