Uskoro novi namet za 220 tisuća vozača

Autor: Poslovni.hr , 30. siječanj 2017. u 09:31
Foto: Shutterstock

Zbog te promjene propisa, otvorenim dopisom ministru zdravlja Milivoju Kujundžiću oglasio se i sindikat…

Uskoro će svi stariji od 65 godina života morati, pri produljenju vozačke dozvole, na obavezan liječnički pregled. Tu je mjeru iniciralo Ministarstvo zdravstva, da bi je potom Ministarstvo unutarnjih poslova ugradilo u izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama o kojem je raspravljati Hrvatski sabor.

Zbog te promjene propisa, otvorenim dopisom ministru zdravlja Milivoju Kujundžiću oglasio se Sindikat umirovljenika, gdje tvrde kako se zakonski propisi mijenjaju "bez ikakve argumentacije i valjane analize."

"Nacrt prijedloga sadrži niz diskriminatornih odredbi kojima se starije osobe od 65 godina prikazuje kao nesposobne, svrstava ih se u istu kategoriju s osobama koje voze u alkoholiziranom stanju ili pod utjecajem droga, s ciljem , kako se navodi, „eliminacije iz aktivnog upravljanja motornim vozilima," stoji u dopisu sindikata kojeg potpisuje predsjednica Jasna A. Petrović.

"MUP je nakanio oguliti starije osobe bez suviš­nih zašto. Pa bi ionako pauperizirani hrvatski umirovljenici s prosječnom mirovinom od 2.252,44 kn (studeni2016.),te pri vr­hu siromaštva u EU, od sada morali od 65. godine na dalje re­dovito na obnovu vozačke dozvole uz kompletan zdravstveni pregled od prosječno 450 kn, 20 kuna biljega, utrošak vremena na prijevoz i čekanje.

     Posljedica diskriminacije za oko 220.000 vozača starijih od 65. godina je mjerljiva i u kunama i bespotrebno potrošenom vremenu i zdravlju. Naime, hodanje po ordinacijama, osim nov­čane strane, ima i moguće zdravstvene posljedice. Posljedica? Siromašniji umirovljenici, a to je trećina njih, neće si moći priu­štiti obnovu vozačke dozvole, što će uzrokovati njihovu bitno smanjenu mobilnost te dovesti do povećanja socijalne isključenosti. U Njemačkoj, primjerice, ne boluju lobijima i birokratizaciji, već besplatno organiziraju dodatne sate za starije vozače, kako bi ojačali sigurnost prometa, ali i promijeniti ponašanje su­dionika u prometu", stoji u reakciji. 

Komentirajte prvi

New Report

Close