Ugovor o dodjeli bespovratnih 520 milijuna kuna za izgradnju ceste D-403 (za promet maksimalnog 85% bespovratnog novca), za povezivanje čvora Škurinje na riječkoj obilaznici s novim kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali, kao najvažniji riječki cestovni projekt upravo dolazi na red, s potvrdom da je financiranje idealno riješeno te da je projekt spreman.
To donosi i najavu da natječajna dokumentacija kreće u izradu, nakon čega slijedi raspisivanje javnog natječaj za odabir izvođača radova, i to kako se nagađa već u prvim mjesecima 2019. Okidač za to je za danas predviđeno potpisivanje ugovora u Rijeci između ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, ravnatelja Središnje agencije za financiranje programa i projekata EU Tomislava Petrica te predsjednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića.
Ova državna cesta nosi poveznicu terminala na glavne cestovne pravce RH i dalje prema Europi, i zato je itekako bitna. Prometna povezanost, naime, ključ je efikasnosti terminala. Uz cestovnu povezanost rješava se i unaprjeđenje željezničke infrastrukture na novom terminalu u sklopu 31,587 milijuna eura vrijednog projekta, koji se s 85% ukupne vrijednosti sufinancira iz instrumenta CEF. U luci Rijeka, kako ističu iz ovog resora, trenutačno se izvode radovi na željezničkoj infrastrukturi na dva kontejnerska terminala – Brajdici i Zagrebačkoj obali.
85 posto
novca za izgradnju ceste bespovratno osigurava EU
Uz to, na Zagrebačkoj obali u tijeku su i završni radovi na lučkoj infrastrukturi – Zagreb deep sea kontejnerski terminal, čiji se gospodarski značaj višestruko ističe. Riječ je o najvažnijem i najvećem kapitalnom projektu Lučke uprave Rijeka u okviru Rijeka Gateway projekta. Realizira se u dvije osnovne faze, a prva uključuje izgradnju obale od 400 metara, lučke prometne infrastrukture, intermodalnog terminala i spojne ceste D403 uz koncesioniranje terminala.
Izgradnjom novog Zagreb deep sea kontejnerskog terminala, riječkoj luci će se osigurati dodatni kapaciteti za prekrcaj kontejnera na zapadnom dijelu luke. Kako navode, terminal ima dubinu mora od 20 metara što mu donosi naziv deep sea terminal i znači da ima kapacitete za prihvat kontejnerskih brodova posljednje generacije. Što se dinamike tiče, izgradnja 1. faze Zagrebačkog pristaništa je pri samom kraju, dok je u pripremi i natječaj kojim se taj terminal planira dati u koncesiju.
Prema planiranoj dinamici završetak ceste DC403 očekuje se u isto vrijeme kad završava investicija koncesionara na Zagreb deep sea kontejnerskom terminalu. Nacionalni cilj je, kako podsjećaju, razviti riječku luku u snažan intermodalni centar na sjevernom Jadranu, a put za njegovu realizaciju su suvremeni intermodalni kapaciteti u luci i na prometnom pravcu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu