Tvornica tenkova Đuro Đaković Specijalna vozila, koja je dio holdinga Đuro Đaković, već drugu godinu zaredom s Ministarstvom obrane potpisala je ugovor o generalnoj reparaciji tenkova M-84. Iako je riječ o relativno maloj vrijednosti ugovora, 10 milijuna kuna, u Slavonskom Brodu su zadovoljni jer im taj posao daje reference za svjetsko tržište.
Iz pogona Đure Đakovića od 1984. do 1991. izašlo je u različitim verzijama ukupno 700 tenkova M84. Od toga ih je 149 završilo u Kuvajtu. Tenkovi se više ne proizvode, i to ne zbog toga što brodska tvrtka ne bi imala tehnologiju i know how, već zbog zasićenosti tržišta i sve tanjih vojnih budžeta za tu namjenu. Stoga se sada najviše pažnje posvećuje održavanju. Kako objašnjava Darko Grbac, izvršni potpredsjednik Đuro Đaković Specijalnih vozila, odnosno čelnik njihove Divizije obrane, za reparaciju jednog tenka, koji se rastavi do najsitnijih dijelova i ponovno sastavlja, potrebno je 6500 radnih sati ili tri do šest mjeseci rada, ovisno o tome u kakvom je stanju konkretni tenk.
Hrvatska ima relativno malo tenkova, svega 40-ak, no Đuro Đaković osposobljen je za reparaciju svih tenkova na bazi tehnologije ruskog tenka T72, iz kojeg je i razvijen M-84, i to u kapacitetu od 20 tenkova godišnje. Iako je i stručnjacima brodske tvrtke jasno da nije izvjesno da će servisirati srpske ili ruske tenkove, danas u svijetu ima 50-ak zemalja s više od 10 tisuća tenkova na bazi T-72. Darko Grbac ističe kako, prije svega, priliku vide na tržištima Bliskog istoka te Sjeverne Afrike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu