A kad je u obližnjem uredu ovaj stanovnik Laništa potpisao i otvorio kuvertu, imao je što i vidjeti. Gradski ured za prostorno uređenje poslao mu je opomenu, zajedno s hrpom uplatnica za komunalnu naknadu koje mora platiti, a tu obvezu redovno ispunjava svaki mjesec. Da stvar bude apsurdnija, na uplatnicama je stajao 31. prosinca 2019. kao datum dospijeća, a pismo je dobio u ovoj godini. Prvo što je potom učinio bilo je da se raspitao kod susjeda jesu li oni dobili sličnu “čestitku” te shvatio da su svi u istom problemu.
– Izračunali su da za stan od nešto više od 66 kvadata moram plaćati 55,52 kune naknade, a dosad je bila desetak kuna manja. Plaćam je svaki mjesec, no lani su donijeli novu Odluku o komunalnoj naknadi, koja je, kako su objasnili u rješenju, stupila na snagu 8. ožujka 2019. Umjesto da su odmah u travnju poslali uplatnicu s novim izračunom, oni su ih poslali za svih devet mjeseci odjednom, s tim da nisu umanjili za iznos koji sam plaćao – govori za Večernji.hr.
U šoku je ostalo mnogo Zagrepčana u drugim kvartovima koji su, čim su uplatnice dobili, nahrupili u informativni centar Zagrebačkog holdinga u Ulici grada Vukovara.
– Jedna gospođa na šalteru objasnila je da su rješenja prolazila kroz nekoliko gradskih ureda i da je došlo do greške te da platimo samo razliku, a ne puni iznos – požalila se i stanovnica Jaruna.
Da treba platiti samo razliku, potvrdio je i Dinko Bilić, pročelnik Ureda za prostorno uređenje, dodajući da su dostavljene uplatnice formirane na puni iznos za svaki mjesec jer moraju biti usklađene s donesenim rješenjem i zaduženjima u knjigovodstvu. Također, u slučajevima kod kojih je iznos umanjen i evidentirana preplata, ljudi se mogu izjasniti želi li povrat novca ili preknjiženje preplate na tekuće/buduće obveze.
Oni koji su dobili takve račune, a ima ih, kažu u Holdingu, 17.500, mogu se, osim u centar u Vukovarskoj, javiti u njihov pokretni ured ili u GSKG, a upite mogu slati i na mail adresu ili se raspitati telefonski. Točnije, javiti se mogu u GSKG-ov Sektor naplate naknada, poslati im mail na adresu info@gskg.hr s naznakom “rješenje KN” ili s njima kontaktirati na telefone 4565-898 i 4565-938. Holdingovi djelatnici javit će se, pak, na broj 072 500 400, a upiti se mogu slati i na mail holding.centar@zgh.hr.
– Komunikacija s građanima koji imaju izmjenu obračuna u tijeku je – kaže Bilić i objašnjava da je gradska odluka donesena nakon što je 2018. stupio na snagu novi Zakon o komunalnom gospodarstvu, s kojim su je morali uskladiti. Riječ je o tome da su se promijenile granice zona naplate, a time i koeficijenti koji utječu na obračun. Zagreb ima devet zona u kojima se naplaćuje komunalna naknada, a po novoj se odluci određuju prema granicama mjesnih odbora, dok su se prije gledale mjesne zajednice, koje su ukinute još 1992.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu