Upozorili na apsurd: Jeftinije prodajemo gorivo nego ga kupujemo

Autor: Poslovni.hr , 21. lipanj 2022. u 09:29
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Čekaju li nas zbog skupljeg goriva i skuplje karte u autobusnom i pomorskom prometu?

Vlada RH fiksirala je najviše maloprodajne cijene na benzinskim postajama, osim na autocestama, javlja HRT. Čekaju li nas zbog skupljeg goriva i skuplje karte u autobusnom i pomorskom prometu? Treba li građanima i tvrtkama pomoći vaučerima za gorivo, poput onih za struju i plin?

Predsjednik Uprave Agencije za ugljikovodike Marijan Krpan u radijskoj emisiji U mreži Prvoga rekao je kako je Vlada bila prisiljena reagirati jer je cijena derivata na mediteranskom tržištu dosegnula rekordne razine, te da je odluka dobra i izbalansirana.

Predsjednik Udruge malih trgovaca naftom Armando Miljavac istaknuo je kako su došli u situaciju da dalje više ne mogu.

“Naša tvrtka na današnji dan imat će oko 15.000 gubitka jer jeftinije prodajemo gorivo nego ga kupujemo”, rekao je, istaknuvši kako je upravo na putu za Zagreb na sastanak s ministrom gospodarstva.

“Imamo par prijedloga, želimo biti konstruktivni, ali i staviti do znanja da nam je budućnost kratkog vijeka i da želimo zaštititi svoj posao i egzistenciju svojih obitelji. Nadam se da će biti dovoljno sluha i da za 15-ak dana, do kada imamo zaliha, nećemo morati zatvoriti benzinske postaje”, rekao je.

Berislav Saraja iz Udruženja javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika HGK osvrnuo se na pitanje skupljih karata u autobusnom prometu.

“Mi prijevoznici smo najugroženiji u obavljanju svoje djelatnosti. Teško nam je bilo kad je dizel bio preko 8 kuna. Za ovu vladinu mjeru želimo vjerovati da je privremena. Dobrodošla je da cijena goriva nije više porasla”, istaknuo je.

“Mi smo zadnji dio drugog kvartala korigirali, ali ne sve, posebno ne u lokalnom prometu. U dalekom linijskom prometu korekcija je iznosila 5-10 posto, a u lokalnom smo smanjili popuste korisnicima jer nema smisla dizati cijene jer i ovako imamo premalo putnika i održavamo prijevoz na zahtjev županija da se djeca mogu prevesti u školu”, rekao je dodavši da će vjerojatno morati ukinuti puno linija ako se ne nađe rješenje.

Ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet Paula Vidović rekla je da su se cijene u pomorskom prijevozu povećale prije dva mjeseca.

“Za fizičke osobe to je 4 kune izvan sezone i 8 kuna u sezoni kuna, a za automobile 8 kuna izvan sezone i 16 kuna u sezoni”, kaže Vidović i dodaje da će se državne linije održavati jer su subvencionirane iz državnog proračuna, ali da za komercijalne ne zna.

Na upit hoće li biti još poskupljenja za ovu sezonu, rekla je kako vjeruje da neće.

Kad je riječ o opskrbi, Krpan je rekao da poremećaj opskrbe ne postoji.

“Hrvatska ima određene količine nafte i naftnih derivata koje držimo kao obvezne zalihe. Zalihe se formiraju kao 90 dana prosječno neto uvoza ili 61 dan potrošnje, ovisno što je veći broj. Kod nas je veći broj 90 dana uvoza. Prošle godine kada je bila pandemija, promet je bio manji, pa i uvoz. Nova obveza stupa na snagu 1. srpnja i tada ćemo znati koliko nam iznosi tih 90 dana za sljedeće razdoblje od 12 mjeseci”, rekao je.

“Vlastitim zalihama pokrivamo naftu na nivou 20-ak posto, a plin 27 posto. Nije to beznačajna količina. U odnosu na srednje europske ostale države mi jako dobro stojimo”, istaknuo je.

Komentirajte prvi

New Report

Close