Tijekom 2022. godine, odnosno u prvoj godini vožnje, Žičara Sljeme prevezla je 356.417 putnika. Kada se zna da je jedna od najskupljih žičara u Europi otvorena 23. veljače i da je što zbog redovnih remonta, što loših vremenskih uvjeta bila zatvorena 52 dana, dolazimo do brojke od 259 radnih dana prošle godine, ali i brojke nešto malo više od 1376 putnika dnevno.
Kada se te brojke stave u kontekst s maksimalnim satnim kapacitetom od 1500 putnika u 84 gondole, postaje jasno zašto je žičara odavno uz cijenu od 537 milijuna kuna bez PDV-a dobila epitete megalomanskog projekta i spomenika vladavini Bandića i HDZ-a Zagrebom, piše tportal.
Prema podacima ZET-a, prihod žičare u tih 259 dana bio je oko milijun eura, odnosno 3861 euro dnevno, dok su u isto vrijeme samo troškovi za zaposlene, bez onih za održavanje i energije, bili na istoj razini.
Sve do 2034. Grad će za nju iz proračuna plaćati nešto manje od šest milijuna eura.
Taj iznos odnosi se na kapitalni trošak Žičare Sljeme, a dodatno će se iz gradskog proračuna izdvajati za 50 posto njezinih operativnih troškova.
Valja podsjetiti da u prva dva mjeseca rada žičare nije bio moguć prijevoz bicikala, ali nakon što je uvedena ta mogućnost, do danas je prodano više od 7500 jednokratnih karti za bicikle. S obzirom na brojne zahtjeve, posebno ljubitelja downhilla, od 6. svibnja ZET je uveo dnevne i godišnje karte za bicikliste.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu