Unicredit leasing je očekivano izabran za kuću koja će se s Gradom Zagrebom i Zagrebačkim holdingom upustiti u 157,87 milijuna eura vrijedan posao nabave još 70 niskopodnih tramvaja po pionirskom modelu “sale and lease back”. Povratni najam dosad nije isukušan u Hrvatskoj za ulaganja poput nabave tramvaja, nego samo “stidljivo” za nekretnine. Po prijedlogu ugovora koji je u petak prihvatilo Poglavarstvo, napokon se mogu vidjeti i detalji o izgledu modela “sale and lease back”, koji bi se uskoro mogao raširiti po hrvatskim gradovima jer najam ne ulazi u veoma ograničenu kvotu zaduženosti. Milan Bandić je već najavio da bi uskoro po istom modelu trebalo biti nabavljeno i 200 novih autobusa. Zagrebački holding nije raspisao natječaj za izbor leasing kuće jer je su već ankesirali stari ugovor o nabavi prvih 70 tramvaja s konzorcijem Crotram u kojem su Gredelj i Končar. Končar je, tvrtka s kojom je već sklopljen ugovor preko Zagrebačke banke koja im je poslovna banka, predložio model financiranja s Unicreditom koji je vlasnik banke. Tako je na legalan način izbjegnuta obveza natječaja i ostaje samo pitanje bi li tko drugi možda ponudio povoljnije uvjete. “Končar je predložio model, a kako je Zagrebačka banka i naša i njihova poslovna banka, nije bilo većih prepreka. Sada ostaje samo da Unicreditova uprava odobri sklapanje ugovora i onda bi on ovaj tjedan trebao biti potpisan”, rekao je predsjednik uprave Zagrebačkog holdinga Slobodan Ljubičić. Poglavarstvo je odobrilo Holdingu da Unicreditu proda 70 tramvaja iz prve serije i još devet iz nove serije za 129,4 milijuna eura. Kada se na to doda i PDV, dolazi se do vrijednosti od 157,87 milijuna eura. Odmah po prodaji Unicredit će deponirati novce Končaru za nabavu još novih 70 tramvaja, a počinje desetogodišnja obveza Grada i Holdinga za plaćanje najma za korištenje prodanih tramvaja. Nakon 10 godina svi tramvaji su ponovno u vlasništvu Grada. Naknada koja će se plaćati Unicreditu uvećana je za tromjesečni euribor i dva posto, što bi iznosilo šest postotno uvećanje iznosa od 157,87 milijuna eura. Procjena je da bi se godišnje trebalo platiti Unicreditu oko 18 milijuna eura za najam, kaže Ljubičić, što bi značilo da će na kraju Unicreditu biti isplaćeno 180 milijuna eura. Po prijedlogu ugovora, Zagreb bi, a ne Zagrebački holding plaćao naknadu za najam. Naknada bi se isplaćivala iz pomoći koja se ZET-u daje iz proračuna Zagreba za besplatni ili subvencionirani prijevoz, što godišnje iznosi oko pola milijarde kuna. Uz to, Grad već ima obvezu do kraja isplatiti prethodni kredit HBOR-u za prvu seriju tramvaja. Ostaje otvoreno pitanje hoće li Holding uspjeti iz svojih sredstava osigurati dio za subvencioniranje karata ili će Grad morati uvećati svoje kapitalne pomoći za iznos koji će se dati za najam.
ZET-ov ‘loš’ kredit za vrtiće i škole
Čak 26,8 milijuna eura kredita koje je ZET ugovorio sa Zabom i austrijskim Kommunalkreditom prenamijenjeno je za izgradnju srednje škole i dječjeg vrtića u naselju Sopnica Jelkovec na kojem se grade Bandićevi stanovi te za izgradnju osnovne škole u Sesvetskim selima. Do prenamjene je došlo jer ZET tri godine nije povukao kredit koji bi služio za gradnju remize, a zbog toga je redovno plaćana interkalarna kamata. Proračun je tim bio oštećen više od dva mil. eura. “Upitno je gdje i kad će se remiza graditi i potpuno je nepotrebno da zbog toga plaćamo kamate. Iskorištavanjem 26 mil. eura za škole i vrtiće smanjit će se i potreba Holdinga za zaduženje”, rekao je Jelušić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu