Na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu nedavno je predstavljen novo-opremljen inkluzivni kabinet u kojem će studenti usvajati suvremene inkluzivne metode za budući rad s djecom rane i predškolske dobi.
Zahvaljujući donaciji od 350.000 kuna tvrtke Kaufland Hrvatska k.d, UNICEF je opremio pet inkluzivnih kabineta za pedagogiju na Učiteljskim fakultetima Sveučilišta u Zagrebu i Rijeci, Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu te Fakultetima za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku i Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli.
Analiza inkluzivnosti studijskih programa koju je UNICEF proveo u suradnji s pet spomenutih fakulteta pokazala je, između ostalog, da postojeće učionice u kojima se obrazuju odgojitelji i nastavnici ne podržavaju u potpunosti inovativne nastavne metode koje vode boljim obrazovnim ishodima, razvoju i integraciji djece s teškoćama u razvoju i drugih skupina djece suočene s raznim izazovima u uključivanju u obrazovanje.
Stoga su obje organizacije kroz ovu inicijativu odlučile podržati unaprjeđenje kvalitete odgoja i obrazovanja sve djece, a posebno djece s teškoćama u razvoju, djece s problemima u ponašanju i djece pripadnika romske nacionalne manjine.
U inkluzivnim kabinetima godišnje će se educirati 1500 odgojitelja i 1500 učitelja razredne nastave, što predstavlja značajan doprinos za sve buduće generacije djece u Hrvatskoj.
“Kvalitetno obrazovanje za svakog učenika preduvjet je ravnopravnom uključivanju u društvo i aktivnom sudjelovanju u europskom okružju u kojem živimo. Stoga ne može postojati uspješan odgojno-obrazovni sustav koji ne prepoznaje rješavanje pitanja inkluzivnog obrazovanja za sve.
Kako bi kvalitetan inkluzivni odgoj i obrazovanje bio osiguran neophodne su brojne pretpostavke. Jedna od najvažnijih jest nastavnik. I zato Ministarstvo znanosti i obrazovanja podupire sve aktivnosti i inicijative u okviru ovog programa”, rekao je Tomislav Paljak, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
Inkluzivni kabineti sadrže didaktičku i pedagošku opremu i pomagala, osnovnu opremu za senzornu integraciju kao što su taktilni zid, senzorni set za stimulaciju njuha i vidnih osjetila, set za disleksiju, senzorne lopte, taktilni diskovi i svjetleće led ploče.
Također sadrži namještaj te softver za tehnologiju za potpomognutu komunikaciju (asistivnu tehnologiju) koji budućim odgojno-obrazovnim stručnjacima omogućava praktičnu nastavu i učenje inovativnih nastavnih metoda za rad s djecom i inkluzivno obrazovanje.
Dekan Učiteljskog fakulteta u Zagrebu, prof. dr. sc. Siniša Opić, istaknuo je visoko obrazovanje kao društveno dobro i nezamjenjiv resurs koji se mora temeljiti na načelima izvrsnosti i visokih standarda kvalitete, kako bi doprinio odgajanju generacija koje će promovirati i živjeti inkluzivne vrijednosti.
Predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Regina M. Castillo poručila je da sve budućnosti trebaju mogućnosti.
“Kako bi sva djeca, a posebno ona najranjivija, napredovala i jednog dana postala ravnopravni članovi društva zajedničkim snagama im moramo osigurati mogućnosti za obrazovanje. Samo kvalitetno educirani stručnjaci mogu osigurati da svako dijete dobije potrebnu podršku za razvoj i učenje, u podržavajućem okruženju. Ovo je ulaganje koje ima dugoročni značaj za sve buduće generacije”, zaključila je Castillo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu