Zimski praznici izvan Hrvatske postali su poskupljenjem cijena ove godine još malo veći luksuz za sve ljubitelje snježnih sportova, no to nikako ne znači da je došlo do pada interesa za zimski odmor i skijanje van granica Lijepe Naše.
Unatoč povećanju cijena od 5 do 15 posto u odnosu na prošlu godinu u putničkoj agenciji Mondo Travel iz Zagreba interes je odličan i oko 15 posto veći nego prošle sezone. U agenciji vjeruju kako je razlog većem interesu to što su proširili svoju ponudu i rano je predstavili.
“Naši skijaši odlučuju se na skijanje u Sloveniji, ako traže kombinaciju zimovanja i skijanja. Najčešći odabir su Rogla i Kranjska Gora. Ako su fokusirani na skijanje, odluče se za Nassfeld i Obertauern u Austriji ili Kronplatz i Cortinu d’Ampezzo u Italiji”, kazala nam je Andreja Milas, iz putničke agencije Mondo Travel.
Slična poskupljenja
Brojne putničke agencije primjećuju skok cijena na nizu skijališta u okruženju. Dalibor Čanaglić iz turističke agencije Palma Travel rekao je kako su cijene skijaških karata su u prosjeku poskupjele od 7 do 12 posto, a cijene smještaja 10 do 15 posto. Veće razlike prosječnog poskupljenja po zemljama u agenciji nisu primijetili, već je generalno postotak poskupljenja posvuda vrlo sličan.
Na, građanima Hrvatske popularnom, austrijskom skijalištu Nassfeld cijena dvodnevne vikend ski karte lani je bila 111 eura, a danas iznosi 122 eura, dok je šestodnevna ski karta po osobi prošle godine stajala 292 eura, a danas 324 eura. U talijanskim skijalištima Madonna di Campiglio, Folgarida – Marilleva, Pinzolo, Pejo cijena dvodnevne vikend ski karte prošle godine je bila 129 eura, a danas je 148 eura. Za šestodnevnu ski kartu u Italiji lani je bilo dovoljno 350 eura, za razliku od aktualnih 389 eura.
Cijena uvelike ovisi i o terminu, naglašava Ana Jardas, direktorica Nanook Travel agencije iz Viškova. Ona je primijetila minimalni porast cijena od pet posto za talijanske skijaške aranžmane koje prodaje.
“Sve je to ponuda i potražnja. Zbog same popularnosti termina, novogodišnji termin je ove godine u usporedbi s prošlom i do deset puta skuplji, no u popularnom terminu od sedmog do 14. siječnja interes skijaša je na jednakoj razini kao prošle godine”, izjavila je Jardas.
“Ono što možemo primijetiti unazad par godina, to je da su se vrlo popularne skijaške destinacije u Sloveniji kao što su Rogla i Kranjska Gora, po cijeni hotelskog i apartmanskog smještaja gotovo izjednačile s dvostruko ili trostruko većim skijalištima u Italiji i Austriji”, rekao je Čanaglić.
Slovenija je zbog svoje blizine vrlo popularna među gostima iz Hrvatske, BiH i Srbije, no smještajni kapaciteti su mali i brzo se popune. “Udaljenost do destinacije je prihvatljiva, a slovenski jezik nikome nije problem i to su razlozi zašto i dalje puno obitelji bira Sloveniju kao destinaciju gdje će provesti zimski odmor”, objašnjava Čanaglić popularnost slovenskih skijališta.
Viša nadmorska visina
“Ove godine primjećujemo slabiji interes nego prošle godine, posebice za skijališta u Austriji i Italiji jer su na tim lokacijama najviše skočile cijene0, kazala nam je Karmen Matotek, direktorica putničke agencije Sun Travel iz Čakovca.
Najpopularniji izbor putnika Sun Travela je Francuska jer se francuska skijališta nalaze na višoj nadmorskoj visini. “Naši ljudi su naučeni ići baš na skijanje, ne na zimovanje. Odlučuju se obično za šestodnevne ski pakete koji uključuju ski kartu”, napominje Matotek.
Direktorica Sun Travela procjenjuje kako su razlozi nešto manjeg interesa cijena i vremenski uvjeti. Smatra kako skijališta na nižim nadmorskim visinama, na kojima snijeg nije uvijek garancija, moraju ponuditi i neki drugi sadržaj, poput primjerice zelenog turizma. Neovisno o tome što se nudi i koliko su cijene porasle, hrvatski građani ne odustaju od najdražih snježnih aktivnosti
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu