Umjetnu inteligenciju koristi 130 kafića

Autor: Bernard Ivezić , 02. listopad 2017. u 22:00
Foto: Igor Švehla, direktor i suosnivač Trakbara Igor šoban/PIXSELL

Sustav testiran na 7 posto kafića na tržištu RH, a s Metroom se šire prema Austriji i Njemačkoj.

Trakbar, jedan od pet hrvatskih startupa koji su prije pola godine ušli u HoReCa partnerski program METRO-Techstarsa i Hrvatske mreže poslovnih anđela (CRANE), i prije početka komercijalnog rada već ima 130 korisnika svoje aplikacije. Trakbar je umjetna inteligencija koja prati rad kafića i drugih ugostiteljskih objekata. Prve korisnike ima u Hrvatskoj i Italiji, gdje je ušao i u jedan footech akcelerator u Rimu, a s Metroom se iz Hrvatske planira širiti prema Austriji i Njemačkoj.

Igor Švehla, direktor i suosnivač Trakbara kaže da im je cilj malim igračima donijeti tehnologiju s kojom danas raspolažu veliki ugostiteljski lanci. “Živio sam neko vrijeme u Londonu i tako otkrio da u Britaniji u prvoj godini propadne više od 25 posto lokala. I tamo kao i ovdje ljudi sanjaju o tome da će otvoriti svoj pub ili neki drugi ugostiteljski objekt, ali to nije jednostavno, jer konkurencija je velika, pritisak na marže je stalan, a veliki lanci, iza kojih stoje korporacije, intenzivno koriste analitiku kako bi se mogli brzo i vrlo agresivno širiti”, kaže Švehla.

Dodaje kako mali igrači nemaju adekvatne alate da se s tim nose pa se pouzdaju u odokativne procjene zbog čega im pati profitabilnost. “Trakbar im može na početku tjedna dati precizan popis vrsta i količina pića koja bi trebali naručiti ne žele li da im ponestane. Pomaže im u planiranju budžeta, menadžmenta inventara, ali također omogućuje im i da kvalitetnije prate performanse cijelog poslovanja od konobara do primjerice pojedinih prodajnih akcija”, kaže Švehla. Dodaje da vlasnici mogu točnije predvidjeti kojom će im se dinamikom obrtati novac i točnije procijeniti što im se dobro, a što loše prodaje. Navodi da to nije problem specifičan samo za Hrvatsku već je raširen među malim poduzetnicima i na drugim tržištima. U Hrvatskoj, kaže, ima oko 16 tisuća kafića i drugih SMB ugostiteljskih objekata. Trakbar su, navodi, testirali kod njih tisuću, odnosno na 5 do 7 posto tržišta. U regiji ih je ukupno 40.000, u Italiji 200.000, Njemačkoj 167.000, Francuskoj 141.000, Češkoj 52.000, a u Austriji 32.000. Švehla kaže da HoReCa doživljava revoluciju i da je analitika koju nudi Trakbar tek dio te priče.

“Kafići danas žude za digitalizacijom od osnovnih usluga poput brojača kave i pića preko loyalty programa do WiFija, a veliki distributeri, koji igraju glavnu ulogu u HoReCa, su za to jako zainteresirani, jer i sami žele ponuditi bolju uslugu”, zaključuje 
Švehla.

Komentirajte prvi

New Report

Close