Investicijski bum u slavonskom gradiću

Autor: Ivana Barišić/VL , 19. srpanj 2014. u 13:24
Davor Javorovic/PIXSELL

Ključ razvoja gosodarske zone u Belišću bila je parcelacija zemljišta koja je ranije kočila poduzetničke projekte.

U Belišće dolaze investitori i sa sobom dovode nove ulagače.

Ovaj slavonski gradić svoju industrijsku priču "izgradio" je na temeljima bivšeg kombinata Belišće. Danas je to srce industrijske zone u kojoj posluje čak 21 proizvodna tvrtka. Ruke investitora bile su "svezane" sve do prošle godine, kada je izmijenjen urbanistički plan. U koštac s tim problemom uhvatio se grad i riješio ga za tri mjeseca. Uslijedio je investicijski bum."Ulagačima nastojimo biti servis jer oni stvaraju pravu vrijednost, a ne gradska uprava", kaže belišćanski gradonačelnik Dinko Burić.Okidač je "povukao" najveći hrvatski izvoznik smješten tamo, njemačka tvrtka Harburg Freudenberger (HF).

Zapošljavaju 617 ljudi koji se bave proizvodnjom strojeva za proizvodnju automobilskih guma. Upravo ovaj belišćanski pogon u svijetu je trenutno "broj jedan" po proizvodnji hidrauličnih preša za vulkanizaciju automobilskih guma. Dok je do 2010. godine iz ove tvornice u svijet odlazilo do 200 strojeva, narudžbe su se samo godinu poslije uvećale za čak 90 posto! Tada je proizvedeno 393 preše, a "letvica" se potom podigla na čak 430! Riječ je o strojevima od kojih svaki teži po 20 tona."Kapaciteti su nam popunjeni. Našoj smo upravi predložili što bi trebalo napraviti da se za dodatnih 50 posto podignu kapaciteti. To nam povećanje ne predstavlja problem s obzirom da smo samo u jednoj godini uspjeli povećati proizvodnju za sto posto, ali nemamo dovoljno hala i prostora gdje bismo to realizirali", priča Zoran Uranjek, član Uprave HF. Prostor na koji su "bacili" oko u vlasništvu je austrijskog Duropacka koji je, pak, preuzeo nekadašnju belišćansku tvornicu papira i ambalaže.

Austrijanci su se ovdje odlučili usmjeriti isključivo na svoj osnovni biznis, odnosno proizvodnju papira i ambalaže, a preostale hale i prostor koji ih okružuje prodati. No, za takav im je potez bila potrebna promjena urbanističkog plana nakon kojeg je uslijedila i parcelacija zemljišta."Kupili smo dvije parcele i krenuli u realizaciju projekta. Izgradit ćemo logistički centar i to u dva koraka. Prvi će obuhvatiti 2000 "kvadrata" i trebao bi biti gotov do ovog studenog, a drugi s isto toliko površine realizirali bi iduće godine", objašnjava Uranjek.Jednu od dvije kupljene parcele HF poklonio je gradu Belišću, a oni opet Hrvatskim cestama kako bi se izgradio kružni tok na cesti prema mostu na Dravi koji vodi u Baranju s četiri izdanka, jednim izdankom više od predviđenoga.

"Četvrti će biti samo za nas, odnosno naš teretni ulaz za kamione i parkiralište. To je i gradski interes jer ćemo na taj način rasteretiti središte od teretnog prometa, a mi dobiti ulaz u logistički centar", objašnjava on. Prenamjena u koju je "zagrizao" austrijski Duropack pomogla je pri formiranju industrijske zone Belišća i privlačenju ulagača."Paralelno smo radili na restrukturiranju firme i tražili potencijalne investitore. Sve su prepreke brzo rješavane, ali to ništa ne bismo postigli da nije bilo ljudi koji su za čitav ovaj posao imali puno razumijevanja", dodala je Ana Soldo iz belišćanskog Duropacka.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close