Radno mjesto vozača teškog teretnog vozila (7,5 tona) nalazi se u skupini od 52 radna mjesta kojima je država priznala staž s povećanim trajanjem, da za godinu dana rada dobiju dodatnih dva, tri ili četiri mjeseca staža.
Na njima beneficirani staž koristi oko 20 tisuća radnika, među kojima i oko 10.000 vozača teških teretnih vozila.
Prema pravilima za beneficirani staž, do početka ove godine vozačima se 12 mjeseci rada priznavalo kao 15 mjeseci, pa je prema tome osoba koja radi kao profesionalni vozač od 20. godine već u ranim pedesetima trebala imati uvjete za mirovinu.
Država je kod mirovinske reforme njima oduzela mjesec beneficiranog staža i smanjila ga na 14 mjeseci staža za 12 mjeseci rada. Tu povlasticu koristi oko 10 tisuća vozača kamiona, 2300 vozača autobusa u javnom međugradskom prijevozu te oko 2700 vozača tramvaja i autobusa u gradskom prijevozu.
Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača kaže da je za veliku većinu vozača u privatnom sektoru beneficirani staž samo pravo na papiru.
"Borili smo se da ostanu dodatna tri mjeseca, ali ministarstvo nas nije htjelo poslušati. Još veći je problem što se zakon ne poštuje pa radnici ne dobiju ništa. Zakon je obvezao poslodavce teretnih vozila težih od 7,5 t da vozače prijave za korištenje beneficiranog staža, ali oni to ne čine", tvrdi Gočin.
Država, kaže, nije osigurala mehanizam da zakon stvarno i koriste ljudi za koje on jest. Ako se dogodi da vozač traži poslodavca da koristi staž s povećanim trajanjem, dobiva otkaz", veli Miljenko Gočin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu