Ulazak u EU uvelike promijenio uvjete poslovanja hrvatskih kurirskih tvrtki

Autor: Darko Bičak , 18. srpanj 2013. u 19:00
Većina dostava prilagodila se novom poslovanju/FOTOLIA

Dugotrajan i skup postupak carinjenja za robu koja se prevozi između Hrvatske i 27 drugih država članica EU je nestao.

Ulazak Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije donije je uvelike pojednostavljenje i pojeftinjenje trgovine s europskim zemljama. To je ponajprije vidljivo u slanju robe u inozemstvo, a koja sada ne mora više prolaziti, često i višednevnu, proceduru carinjenja i čekanja na sređivanje sve potrebne dokumentacije.

 

4dana

ranije paketi dolaze na područje EU od kada je Hrvatska članica

To potvrđuju i u najvećim kurirskim službama koje djeluju u Hrvatskoj. Tako u DHL-u ističu da se ulaskom u Europsku uniju ukidaju  granične kontrole prema državama članicama EU što ubrzava protok robe i skraćuje vrijeme dostave na odredišta unutar EU. "DHL se prilagodio promjenama kako bi svojim klijentima isporučio najbolju kvalitetu usluge i optimalna rješenja. Stoga smo se već početkom ove godine pripremili za ulazak u Europsku uniju na način da smo kreirali posebne cijene DHL-ovih usluga za države članice Europske unije te ih uvrstili u prve tri zone kako bi klijentima omogućili ekonomičnije poslovanje", kažu u toj tvrtki. 

Jeftinije do 50 posto
I u Oversseasu naglašavaju da su ulaskom Hrvatske u EU uvedene mnoge nove usluge koje su cjenovno povoljnje, ponegdje i do 50 posto u odnosu na dosadašnje cijene. Međutim, postojeće usluge nisu značajno pojeftinile, već su se cijene uskladile s europskim cijenama. To usklađenje znači da su neke cijene povećane, a neke smanjene, objašnjavaju iz ove kurirske kompanije koja je u vlasništvu Austrijske pošte. Proširenje Europske unije pozdravili su i u DPD-u, koji je u vlasništvu Francuske pošte. "Ulazak Hrvatske u Europsku uniju 1. srpnja 2013. godine, dramatično je pojednostavnio i ubrzao isporuku paketa u Hrvatsku i iz Hrvatske prema europskim zemljama. Dugotrajan i skup postupak carinjenja za robu koja se prevozi između Hrvatske i 27 drugih država članica EU je nestao. Roba se može slobodno transportirati između Hrvatske i drugih država EU, što će unaprijediti međunarodno poslovanje za hrvatske tvrtke. Kao rezultat toga, troškovi su znatno smanjeni, a u nekim slučejavima do 50 posto. Osim toga, tranzitno vrijeme značajno je skraćeno, pa smo sada prema određenim destinacijama od tri do četiri dana brži. Također, događalo se i da je paket iz Hrvatske čekao i do 10 dana na našem skladištu zbog carinske papirologije. Stoga su promjene na tržištu koje su uslijedile pristupanjem Hrvatske Europskoj uniji jedno veliko olakšanje za naše poslovanje, a samim time i za naše klijente", kaže Igor Jakovljević, regionalni menadžer DPD-a za Hrvatsku i Sloveniju. 

Međunarodna suradnja
No, zato, kako naglašavaju u HP-u, Hrvatska pošta, kao nacionalni poštanski operator, ima kontinuiranu međunarodnu suradnju s ostalim europskim poštanskim operatorima. "Naravno da s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, HP razvija i ugovara nove suradnje za ekspresnu dostavu, točnije uslugu hpekspres, a koja je liderska kurirska dostava na području naše zemlje. U ovom trenutku možemo istaknuti da Pošta ima ugovore o partnerstvu sa slovenskom i njemačkom poštom/DHL-om, kao i EPG-om (European Parcel Group) te je u pregovorima s ostalim potencijalnim partnerima", navodi Jo Kempen, iz Ureda za komunikacije Hrvatske pošte. U pošti ističu svoju EMS uslugu (Express Mail Service), a koja označava međunarodnu suradnju nacionalnih poštanskih operatora.

Hrvatska pošta

Povoljniji cjenici

U nacionalnoj kurirskoj tvrtki, Hrvatskoj pošti, su se za 
ulazak naše zemlje u Europsku uniju pripremili godinu dana prije dana samog prikljčenja. Iz Pošte tako kažu da se njihovi cjenici nisu mjenjali nakon 1. sprnja ove godine jer ih je HP prilagodio još 1. srpnja 2012. godine. Takvi cjenici za sljanje paketa u inozemstvo su povoljniji od onih koji su bili na snazi prije. Za razliku od velikih multinacionalnih kurirskih službi, poput DHL-a, DPD-a, Overseasa i drugih, Hrvatska pošta nema vlastitu međunarodnu infrastrukturu.

Komentirajte prvi

New Report

Close