Gospodarsko usporavanje u Njemačkoj, Italiji i Velikoj Britaniji, koje daju trećinu svih noćenja u hrvatskom turizmu, smanjilo je broj prodanih putovanja do 10 posto u odnosu na lani u ovo doba. Oseku potražnje osjećaju sve mediteranske zemlje, uključujući i Hrvatsku, osim Turske. No, to je prema ocjeni prvog Turističkog impulsa, analize stanja i trendova Hrvatske udruge turizma (HUT), tek dio problema naše turističke branše. Za anketirane kompanije, koje donose 40% turističkih prihoda, poslovanje otežavaju i manjak radnika, te nekonkurentna poslovna klima.
No, turistički promet bi trebao biti sličan lanjskom, a kompanije računaju i sa 7% većim prihodima. Međutim, troškovi rada porast će 8,6% prema lani, kumulativno u ovoj i prošloj godini za 18,4% pa uz 4,8 posto manju dobit ove godine hotelske kuće planiraju čak 20% manje investicija nego 2018. U 2020. i 2021. investicije bi mogle pasti i 33% u usporedbi s ovom i prošlom godinom. Ponajveće smanjenje očekuje se u hotelima (za 36%) i turističkim naseljima (za 84%), dok će u kampovima rasti za 30 posto.
“Hotelijeri su stiješnjeni između rasta troškova rada i pada dobiti i nužna je promjena poslovnog okruženja. Troškovi rada rastu, a istovremeno su neto plaće za kuhare, konobare, recepcionere i sobarice kod nas i dalje 30% niže nego u Sloveniji i čak 97% niže nego u Austriji”, upozorava predsjednik HUT-a Veljko Ostojić, koji investicije i kvalitetu drži ključnim odgovorom na sve tržišne mijene.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu