Barbara Bujačić, direktorica logističke kompanije Gebrüder Weiss Hrvatska koja je ove godine obilježila 20 godina poslovanja na domaćem tržištu, u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva što je u poslovnom smislu obilježilo ovu godinu te koje su se ključne promjene odvijale na našem tržištu otkad su na njemu prisutni.
Komentirala je i kako su nadoknadili gubitke izazvane lockdownom te otkrila koliko su njihovi trenutni poslovni rezultati u skladu s projekcijama s obzirom na aktualnu situaciju.
Što je u poslovnom smislu obilježilo ovu godinu?
Ovu godinu je obilježio Covid-19, nešto što smo teško mogli zamisliti i u noćnim morama. Činilo se da se u Hrvatskoj počela unaprjeđivati radna i ulagačka atmosfera, ali sada je to usporeno.
Konstantne promjene, neočekivani događaji i viša sila obilježili su ovu godinu, te smo vidjeli da opstaju oni koji brzo i fleksibilno reagiraju na promjene. Shvatili smo značenje pripadnosti EU, loše i dobre strane, i nadam se imali priliku stvari sagledati iz drugačijeg kuta.
Slavite 20. obljetnicu na našem tržištu. Što biste rekli da je obilježilo 20 godina poslovanja u Hrvatskoj? Što se ključno izmijenilo u tom razdoblju?
Tih 20 godina obilježile su konstante izmjene gospodarskih prilika, prilagođavanja novonastalim situacijama i približavanje Europi u socijalnom i gospodarskom smislu. Nadalje, rast prihoda i pružanje novih usluga, proces digitalizacije te u 2019. dugo planirana investicija u logistički centar u Svetoj Nedelji.
Kako ste nadoknadili gubitke izazvane lockdownom? Koliko su vaši trenutni poslovni rezultati u skladu s projekcijama s obzirom na aktualnu situaciju?
Za vrijeme lockdowna nismo imali gubitaka, ali smo se brzo prilagodili, a i sada ćemo napraviti neke izmjene u poslovanju. Vjerujem da će gubici nastupiti kroz sljedeću godinu do dvije ako naše gospodarstvo, uz brze reakcije raznih ministarstava ne odgovori na posljedice krize.
Pod time ne mislim nužno na financijsku pomoć, već na osmišljavanje projekata koji će pokrenuti gospodarstvo, ulaganje u stručna znanja koja manjkaju na tržištu, ulaganja u poljoprivredu u Slavoniju i Dalmaciju kako bismo bili manje ovisni o uvozu, obnovljivi izvori energije i slično.
Investicije u povećanje profesionalnosti i kvalitete pružatelja usluga.
Sve to bi nam omogućilo povećanje konkurentnosti i, naravno, nama kao logističarima omogućilo dobro poslovanje.
Naši trenutni rezultati su nešto slabiji od planiranih, jer smo plan za 2020.godinu radili lani, ali su sada u skladu sa situacijom.
Ne znamo što očekivati, jer čini se da Hrvatska puno lošije odgovara na drugu val pandemije, te ako se Covid kriza nastavi, sigurno će se odraziti na naše poslovanje dugoročno. Međutim, sadašnju situaciju koristimo za edukacije i druge važne stvari koje nismo do sada napravili.
U budućnosti očekujemo veći optimizam i bolju atmosferu u cijeloj državi, te promjenu kompletnog pristupa i prestanak širenja negativizma.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu