Studija Europske komisije zaključuje da nacionalni poštanski operateri u EU naplaćuju gotovo pet puta veće cijene za prekograničnu dostavu paketa u odnosu na dostavu u tuzemstvu. Potrošači u EU-u mogli bi godišnje uštedjeti 11 milijardi eura kada bi mogli birati svu dostupnu robu i usluge pri kupnji putem interneta.
Trenutačno 44 posto potrošača kupuje putem interneta u vlastitoj zemlji, no samo ih 15 posto naručuje putem interneta iz drugih država članica EU-a. Stoga Komisija namjerava prekograničnu dostavu paketa učiniti pristupačnijom te će u proljeće 2016. pokrenuti mjere usmjerene na poboljšanje transparentnosti cijena i regulatornog nadzora nad prekograničnim tržištem paketa. U Hrvatskoj pošti kažu da oni formiraju cjenike sukladno svim relevantnim kriterijima koji su usklađeni s direktivama EK. “Jasno je da cijena troška dostave ne može biti jednaka u domaćem i međunarodnom prometu. Uzmimo samo u obzir veću udaljenost prijenosa, razradu najmanje dvaju poštanskih operatora, troškove prijevoznika i sl. Isto tako, treba uzeti u obzir i troškove rada, strukturu tržišta i konkretnu zemlju, jer se tokovi pošiljaka bitno razlikuju.
Također, treba uzeti u obzir da i cijene za iste usluge variraju na nacionalnim razinama. Za sada je ovo samo analiza, a na koji način će EK uskladiti jednostavniji i pristupačniji prijenos prekograničnih paketa, a da pritom ne određuje visinu cijena već povećavajući transparentnost i konkurentnost vodeći računa i o održivosti samog poštanskog sektora, tek ćemo vidjeti”, kažu u HP-u.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu