Ukidanje carina mijenja poslovanje logističara

Autor: Božica Babić, Tin Bašić , 01. srpanj 2013. u 18:06
Ivan Posavec

Ulaskom u Europsku uniju pojeftinit će troškovi prijevoza, dostava paketa će biti brža, a primat će ih veći broj ljudi – usluga sigurno postaje još kvalitetnija.

Ivan Posavec, direktor poslovne jedinice DHL Freight-a za Hrvatsku, jedinice specijalizirane za cestovni prijevoz i logistička riješenja

Cijene svojih usluga već smo prilagodili ukidanju carina
Koje su ključne promjene koje će se dogoditi u hrvatskom tržištu logistike i prijevoza ulaskom u Europsku uniju? 
Ulaskom Hrvatske u EU ključne promjene nastaju u dijeli carinskog poslovanja jer se zbog carinske unije ukidaju granične kontrole prema državama članicama EU što će ubrzati protok robe i skraćivanje vremena prijevoza. Samim time dolazi do ukidanja carinskog posredovanja za robu koja se pušta na prijevoz ocarinjena na području Unije što će dovesti do pojeftinjenja troška prijevoza. 

Kako se DHL u Hrvatskoj priprema za te promjene? 
Ukidanjem troškova carinjenja prilagodili smo cijene usluga prijevoza kako bi hrvatske kompanije bile što konkurentnije na području Unije.

U kojem segmentu poslovanja očekujete najveći rast? 
Najveći rast unutar DHL Freight-a očekujemo u cestovnom prijevozu na razini naše usluge Euroconnect gdje se nudi svakodnevni promet tereta uz mogućnost online praćenja i obavještavanja o događajima i detaljima isporuke ne samo na nivou EU već i zemalja u okruženju te Bliskom istoku i Sjevernoj Africi. Povećanje poslovanja očekujemo isto tako na području skladištenja i tuzemne distribucije.

Martin E. Kuen, predsjednik Uprave DB Schenkera

Hrvatska može postati regionalno logističko središte
Koliko potencijala ima Hrvatska ulaskom u Europsku uniju u segmentu logistike i špedicije? 

Potencijal sam po sebi postoji. Hrvatska ima odličan geografski položaj i odličnu infrastrukturu što bi se trebalo više promovirati nego što je sada slučaj. Primjerice, Hrvatska bi se trebala etablirati kao centralno mjesto za regiju bivše Jugoslavije. To također vrijedi za luku Rijeka koja bi mogla funkcionirati kao središte za Mađarsku, Srbiju i tako dalje. S druge strane, uvjeti za investitore ne čine se atraktivnima. Troškovi rada relativno su visoki, birokracija je ogromna, značajno je smanjena likvidnost tržišta. Sve to koči ulagače da dođu u Hrvatsku, a da ne spominjem potrebu za reformama zbog ogromne administracije i slično. 

Na koji način će se promijeniti tržište logistike ulaskom u EU? Što će se dogoditi pak sa špediterima? 
Postoji razlika kada govorimo o špeditrerima. Tvrtke koje na tržištu nude cijeli paket logističkih usluga, kao što je Schenker, suočene su i s gubicima kod carinjenja robe, ali imamo mogućnosti i znanje kako kompenzirati te gubitke i uspostaviti još kvalitetniju uslugu kao pružatelj 'punog opskrbnog lanca'. Nadalje, prilično sam uvjeren da će hrvatsko tržište sve više i više ići u smjeru outsourcinga dijela poslovanja koji nije core business, što je i za nas potencijal za rast. Carinske agencije, odnosno špediteri, vrlo vjerojatno će nestati s tržišta pogotovo oni koji su samo fokusirani na granice prema Sloveniji i Italiji. Transporteri će se suočiti s velikom konkurencijom zbog visokih troškova poslovanja u Hrvatskoj, a koji su čak 25 posto viša od nekih drugih država u regiji. 

Koje su se promjene za logistiku i špeditere dogodile kada je Austrija postala članicom EU? 
Austrija se zapravo suočila s istim problmema i izazovima s kojima će se sada suočiti i Hrvatska. Pozitivni aspekt u Austriji bila je zdrava, konkurentna i održiva industrija, a nakon određenog 'sušnog razdoblja', potrebe za logistikom čak su se i povećale.

Boris Brković, predsjednik Uprave Overseas express Hrvatska

Očekujemo rast broja paketa i pad broja pismovnih pošiljki
Kakva su iskustva logističara s europskog prostora gdje uskoro pristupamo?

Europska iskustva uglavnom govore o tome da se smanjuje broj pismovnih pošiljaka, a povećava broj paketa. Hrvatskim poduzetnicima će se tržište slobodne trgovine povećati 100 puta, s ukupno pet milijuna ljudi u Hrvatskoj na 500 milijuna koliko ih ima u EU. Tako veliko tržište diktira uglavnom rast online trgovine. Rast online trgovine će privatnim korisnicima značiti lakše primanje i slanje pošiljaka, odnosno razvoj drugih kanala dostave poput isporuke paketa u sandučiće u zgradama, napredne elektronske sandučiće i slično.

Što konkretno Overseas Expressu donosi ulazak u EU?
Ulazak u EU za Overseas Express znači jače povezivanje s Eurodisom, mrežom cestovnih prijevoznika u EU, te veću integraciju u UPS sustav. Tržištu ćemo tako odmah po ulasku u EU ponuditi cijeli set novih usluga. Očekujemo i značajan rast broja paketa u međunarodnom prometu. 

Biti član portfelja Grupacije Austrijske pošte je veliki bonus u odnosu na konkurenciju?
Biti član grupacije Austrijske pošte znači prvenstveno izrazito intenzivnu razmijenu iskustva i znanja među zemljama. Povećanje znanja uvijek otvara nove prilike za rast i razvoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close