Ujednačiti cestovna pravila i zbog ilegalne kabotaže

Autor: Darko Bičak , 09. lipanj 2014. u 22:00
Različiti propisi o teretu/Sanjin Strukić/PIXSELL

Od prijevoznika na vikend odmoru Francuska traži hotelski račun.

Iako je Europska unija nominalno jedinstveno tržište, razvijenije se članice i dalje štite od od onih drugih, a najnoviji primjer je sektor cestovnog prijevoza u Francuskoj.

Kako je, naime, istaknuto na sjednici Udruge europskih prijevoznika UETR, održanoj prošlog tjedna u Zagrebu, Francuska je radi zaštite svoga tržišta od nelojalne konkurencije, posebice prijevoznika iz Rumunjske i Bugarske, donijela zakonski propis kojim se od prijevoznika koji provode vikend odmor u Francuskoj zahtijeva da predoče račun o korištenju hotelskog smještaja vozača u dane odmora. Kako navode Francuzi, te se mjere poduzimaju radi preventive ilegalne kabotaže, propis nije selektivan i vrijedi za sve europske prijevoznike. I predstavnik Italije najavio je mogućnost istih mjera u Italiji. Velik problem u sektoru je i neujednačena obuka vozača kamiona. Strukovno udruženje UETR želi to standardizirati na razini EU.

Kako su troškovi edukacije velik teret za poduzetnike, države će morati poraditi na sufinanciranju. Kad je riječ o osiguranju tereta i izvangabaritnim opterećenjima, sugerira se svim zemljama Unije da što prije usuglase svoje propise sa smjernicama EU kako ne bi nastajali problemi u tumačenju pravila i nepotrebnom kažnjavanju prijevoznika. Do 25 posto nesreća kamiona povezano je s loše osiguranim teretom. Zemlje EU imaju različita pravila o tome, pa je prijevoznicima teško znati minimalne uvjete u putovanjima koja pokrivaju nekoliko zemalja. EU ima zakone o maksimalnim težinama, opterećenja koja prelaze granice zahtijevaju posebne dozvole vlasti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close