Problemi za brend Dida Boža zbog carina: ‘Naš posao je ugrožen, kao i radna mjesta’

Autor: Zoran Vitas , 05. travanj 2025. u 19:40
Direktor tvrtke upozorava da ne mogu podnijeti toliku carinu / Izvor: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Zbog novonastale situacije čelnik brenda napominje kako bi premještanje proizvodnje u Ameriku trajalo godinu dana

Trumpovim carinama teško je oštećena i domaća tvrtka Hermes International koja proizvodi poznate džemove i namaze Dida Boža te Dalmatia. Čelni čovjek brenda Neb Chupin za Večernji list je nakon uvođenja carina izjavio kako njegova tvornica godišnje proizvede osam milijuna bočica s ovim etiketama, a od toga šest do sedam milijuna ide u najbolje američke dućane.

“Ne postoji veća reklama Hrvatske nego što smo mi, u svim najboljim američkim dućanima su naši proizvodi na kojima piše ‘made in Croatia’’’, rekao je Chupin.

 U studenom će tvrtka Hermes International napuniti već 20 godina za vrijeme kojih po originalnoj recepturi radi svoje proizvode u strogo kontroliranim uvjetima, sirovina kontrolira po najstrožim standardima.

“Brendovi Dida Boža i Dalmatia su džemovi koji su prepoznati u cijelom svijetu i konzumiraju ih kupci na području SAD, Europe, Afrike i Azije. Oduševili su potrošače i osvojili neke od najcjenjenijih nagrada na međunarodnim sajmovima hrane. Za tržište SAD koristi se brand Dalmatia koji jasno uprizoruje porijeklo i kvalitetu džemova s naših prostora’’, rekao jeNeb Chupin.

U tvornici u Sračincu zaposleno je 99 djelatnika a ukupan je promet prošle godine bio 10,6 milijuna eura. Od toga je u izvoz za SAD otišlo robe u vrijednosti 8,8 milijuna eura.

“To dokazuje da smo izvozno orijentirana tvrtka ponajprije prema tržištu SAD-a gdje odlazi 83 posto naših proizvoda. U ovoj je situaciji naš posao ugrožen kao i radna mjesta u našoj tvrtki, a svi su zaposlenici lokalni, ne zapošljavamo strane radnike kako bismo što više pridonijeli razvoju Varaždniske županije’’, rekao je Chupin koji smatra kako bi EU morala što prije reagirati jer ovakvih proizvođača domaćih proizvoda ima mnogo u Europi, Španjolskoj ili Italiji, a koji su izvozno orijentirani prema SAD-u.

“Opcija premještanja proizvodnje u Ameriku uzima godinu dana, a mi ni ne želimo ići. Kao što želimo da proizvodnja ostane u Hrvatskoj, siguran sam da će proizvođači iz spomenutih zemalja sigurno isto tražiti od svojih vlada i od EU’’, izjavio je Neb Chupin za Večernji list.

Komentirajte prvi

New Report

Close