Brodosplit za Plovput gradi radni brod vrijedan 54,3 milijuna kuna

Autor: Poslovni.hr/Hina , 13. svibanj 2014. u 15:27
Arhivska fotografija; Photo: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Čelnici Plovputa i Brodosplita danas su potpisali ugovor po kojem će splitsko brodogradilište za Plovput graditi radni brod, čija je ukupna vrijednost 54,3 milijuna kuna.

Čelnici Plovputa i Brodosplita danas su potpisali ugovor po kojem će splitsko brodogradilište za Plovput graditi radni brod, čija je ukupna vrijednost 54,3 milijuna kuna.

Brod je namjenjen izgradnji novih objekata pomorske signalizacije i drugih hidro-građevinskih radova na moru te opskrbu svjetionika pitkom vodom.

Rok za izgradnju broda je 18 mjeseci, a Plovput će ga graditi vlastitim sredstvima te kreditom komercijalne banke.

Potpisivanju ugovora bio je nazočan i ministar Siniša Hajdaš Dončić koji je istaknuo kako su, tom investicijom od 54 milijuna kuna te 23,3 milijuna eura vrijednim ugovorom za gradnju vanjskih vezova u splitskoj gradskoj luci, grad Split i Splitsko-dalmatinska županija danas dobili investicije vrijedne oko 230 milijuna kuna koje se odnose na dvije tvrtke u većinskom državnom vlasništvu, Plovput i Lučku upravu.

"Meni je vrlo važno da je hrvatska tvrtka, dakle splitski škver, dobila posao izgradnje novog radnog broda i time je Brodosplit pokazao da je konkurentan", kazao je Hajdaš Dončić.

Brodosplit je posao gradnje radnog broda za Plovput dobio na međunarodnom natječaju, a predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak ističe kako je ponosan što će to brodogradilište graditi brod važan za veću sigurnost plovidbe na Jadranu, a tim će poslom splitski škver dobiti još veću i kvalitetniju referencu.

Direktor Plovputa Darko Meštrović naglasio je kako trenutno diljem Jadrana postoji 1054 objekt pomorske signalizacije te kako Plovput želi povećati sigurnost plovidbe izgradnjom novih objekata pa je odlučeno da se gradi novi radni brod.

Sadašnji radni brod Svjetionik star je čak 27 godina i svaki kvar na njemu doveo bi do ugroze sigurnosti plovidbe na Jadranu, rekao je.

Novi će radni brod, kaže Meštrović, imati respektabilne tehničke karakteristike, služit će za izgradnju novih i održavanje postojećih objekata signalizacije i biti osposobljen za najsloženije poslove gradnje hidro-građevinske infrastrukture na moru.

Brod će biti dužine 48 metara i širine 11 metara, imat će tankove za pitku vodu kapaciteta 200 prostornih metara, a imat će i transfer pumpu za dostavu vode na visinu do 130 metara nadmorske visine, dakle do najviših naših svjetionika, objašnjava Meštrović.

To će, kako je rečeno, riješiti i problem vodoopskrbe Palagruže s obzirom da se svjetionik Palagruža nalazi na nadmorskoj visini od 105 metara.

Novi će radni brod imati i automatsku betonaru kapaciteta 60 kubika te dizalicu za teret do 20 tona, kompresorsku bateriju za ronioce, a na palubi i prostor za prijevoz signalnih svjetlećih plutača i građevinske mehanizacije.

Meštrović je također rekao kako će novi radni brod proširiti svoje djelatnosti i izvan hrvatskih teritorijalnih voda na Jadranu te već postoje kontakti s predstavnicima Slovenije i Crne Gore.

Komentirajte prvi

New Report

Close