Ugašene nade taksista, gradovi ne mogu sami odrediti naknade za dozvole

Autor: Darko Bičak , 16. ožujak 2021. u 15:22
Taksi udruženja smatraju da bi se zakonskim izmjenama spriječile malverzacije/PATRIK MACEK/PIXSELL

Predlagali su i da JLS-i vode registar izdanih dozvola taksi prijevoznicima, tj. registracija vozila i da se dozvole za taksi prijevoz izdaju za jedno vozilo i jednu registarsku oznaku.

Vlada je na svojoj prošlotjednoj sjednici ugasila nade taksi udruženja koja traže izmjenu postojećeg Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, a koji je na snazi od 2018. godine i za koji tvrde da je umjesto željene liberalizacije doveo do kaosa na taksi tržištu.

Cehovi prijevoznika Udruženja obrtnika Splita i Dubrovnika ističu da, iako su prije manje od mjesec dana na sastanku u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture njihovi predstavnici iz Hrvatske obrtničke komore (HOK) dobili obećanje da će u najavljene izmjene zakona uvrstiti većinu prijedloga HOK-a, na sjednici Vlade usvojen je prijedlog izmjena zakona koji nije uvažio niti jednu njihovu ideju za poboljšanje taksi tržišta, sigurnosti građana u prometu ili rješavanje kaosa u kojem se proteklih godina nalaze obalni gradovi.

Zaustavio bi se kolaps

Milivoj Topić, predsjednik Ceha prijevoznika Udruženja obrtnika Split razočaran je lažnim obećanjima koje su dobili u nadležnom Ministarstvu.

“Prije mjesec dana tim iz Ministarstva nam je priznao da su svjesni svih problema koje su 2018. donijele hitne izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, složili su se s nama da su potrebne nove izmjene kojima će se spriječiti sve malverzacije koje su uzrokovale milijunske štete za državni proračun, kolaps prometa u gradovima poput Splita i Dubrovnika zbog stotina vozača iz cijele Hrvatske koji nekontrolirano dolaze tamo raditi u vrijeme turističke sezone, ali i na nesigurnost građana na našim ulicama. Voljeli bismo da nam objasne što se dogodilo od našeg posljednjeg sastanka i njihovog obećanja ili su nas tada namjerno prevarili“, pita se Topić.

Podsjeća da su predlagali da jedinice lokalne samouprave same određuju visinu naknade za izdavanje dozvole za obavljanje djelatnosti taksi prijevoza na svojem području te vode registar izdanih dozvola taksi prijevoznicima odnosno registarskih oznaka vozila, da se dozvole za obavljanje taksi prijevoza izdaju za jedno vozilo i za jednu registarsku oznaku, te da jedna fizička osoba može biti upravitelj prijevoza u najviše tri obrta ili trgovačka društva, maksimalno za 15 vozila.

Ništa od nižega PDV-a

“Usvojeni prijedlog zakona je samo kozmetika koja ne donosi rješenje ni jednog problema. I dalje će na našim cestama biti stotine ilegalno zaposlenih vozača, koji ne podliježu stručnom osposobljavanju u smislu poznavanja gradova u kojima prometuju, zbog čega doprinose stvaranju gužvi te izazivanju prometnih prekršaja“, zaključuje Topić.

Promjenu Zakona su tražili i u nedavno osnovanom Nezavisnom sindikatu vozača taksija, a kojeg uglavnom čine vozači platformi Bolt i Uber, a koji su tražili da država ograniči minimalnu cijenu vožnje, spusti PDV na taksi usluge te dopusti taksistima korištenje starijih automobila.

Komentirajte prvi

New Report

Close