U turizmu 12,88 posto loših kredita

Autor: Marija Crnjak , 26. listopad 2017. u 22:00
Stanje s nenaplativim zajmovima u turizmu zahtijeva pozornost, kažu u HGK/FOTOLIA

Analiza HGK.

Korporativni klijenti banaka iz djelatnosti turizma trenutno su, prema vrijednosti plasiranih kredita, treći najvažniji komitenti banaka, nakon prerađivačke industrije i trgovine.

Pritom je kvaliteta njihova kreditnog portfelja znatno bolja nego u spomenuta dva sektora, odnosno najbolja je među svim djelatnostima, pokazala je analiza Hrvatske gospodarske komore, uz zaključak da su tvrtke iz djelatnosti turizma preživjele krizne godine znatno bezbolnije od većine djelatnosti, što im je omogućilo rast i kvalitetniji bonitet.  Ipak, udio loših kredita u ukupnim kreditima u djelatnosti turizma, dosegnuo je razinu od 12,88 posto, što se smatra previsokim te zahtijeva pozornost i odabir rješenja za njegovo smanjivanje, ustvrdio je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić.

Kako je poznato, Hrvatska je među članicama EU s višim udjelima djelomično naplativih i potpuno nenaplativih kredita, a njihova vrijednost i udio progresivno su rasli do 2015. godine kada je dosegnuta njihova rekordna razina od 48,2 milijarde kuna odnosno 17,3 posto ukupne vrijednosti svih kredita.

Vrijednost kredita u turizmu u ovoj godini dosegnula je rekordnu razinu od 10,1 milijardu kuna, postavši time treći najveći komitent banaka unutar sektora nefinancijskih društava, s udjelom od 12 posto, s tim da klijenti banaka iz ove djelatnosti trenutno imaju najmanje probleme pri redovnoj otplati kredita u usporedbi s ostalim djelatnostima, odnosno imaju najkvalitetniji kreditni portfelj. 

Komentirajte prvi

New Report

Close