S nedavno održanog svjetskog ocjenjivanja vrhunskih vina Decanter World Wine Awards, Vinarija Galić iz Kutjeva vratila se s dvije zlatne medalje, dva srebra i pet brončanih odličja.
To je bio povod za razgovor s Josipom Galićem, osnivačem jedne od najopremljenijih europskih vinarija u koju je uloženo gotovo 20 milijuna eura, no koja i dalje radi u sjeni nedavnih optužbi za pronevjeru novca europskih fondova, zbog čega se Galić nalazi pod istragom europskih i hrvatskih pravosudnih tijela.
Razgovaramo o mogućim rezultatima istrage, utjecaju ovih optužbi na poslovanje, plasmanu vina na tržište i budućim planovima Vinarije Galić.
U kojoj je fazi istraga zbog subvencijske prijevare koju su pokrenuli DORH i OLAF i što očekujete da će biti ishod?
Točno je da je istraga u tijeku, pa sada ne mogu iznositi detalje ni konkretne činjenice, jer bi time narušio okvir koji postavlja zakonska regulativa. No, ono što mogu ustvrditi da nikakve prevare nije bilo te da su, u cijelosti i do najsitnijeg detalja, ispoštovani svi uvjeti Agencije i Pravilnika, koji je tada bio na snazi.
Također, nije točno da se radi o istrazi OLAF-a. To je europsko tijelo provelo nadzor kojim je utvrđeno da nema elemenata za njihovu jurisdikciju, te time ni elemenata kojim bi se sumnjalo u pronevjeru europskog novca, što su kao tijelo dužni kontrolirati.
Potpuno sam uvjeren da će ovaj slučaj u konačnici biti odbačen ili riješen u našu korist, jer nikakve zlouporabe nije bilo. Dapače, novac iz fondova EU, kojim je subvencioniran mali dio investicija ukupne vrijednosti 20 milijuna eura, utrošen je sukladno pravilima i po referentnim cijenama koje je propisalo resorno ministarstvo.
Što nagrade znače za vaše poslovanje? Što Vinarija Galić trenutno nudi tržištu i kakvi su Vam plasmani?
Medalje našim vinima predstavljaju krunu iznimne upornosti, velikog ulaganja u nasade i najnapredniju tehnologiju u proizvodnji vina te stalnog traganja za najnovijim svjetskim podrumarskim i vinarskim znanjima.
Vinarija Galić vina, od svojega se osnutka etablirala kao prepoznatljiv proizvođač vina na hrvatskom tržištu, a naše su etikete, kako one iz Kutjeva tako i dalmatinskih krajeva, sve više tražene i na vinskim kartama Europe.
U ovom trenutku, sve količine koje proizvedemo, mi i prodamo. To nas obvezuje na stalno usavršavanje proizvodnih procesa, i u kombinaciji s iznimnim znanjem naših enologa, to je sigurna kombinacija za postojanost i prepoznatljivost kvalitete naših vina i sigurnosti naših plasmana.
Kakvu vinsku sezonu očekujete?
Imamo stalni rast prihoda i proizvodnje vina, koje prate investicije. Tako smo u 2020. godini imali gotovo 260 tisuća boca, dok ćemo 2023. godinu završiti s proizvedenih čak 550 tisuća boca vina. Ove ćemo godine imati poslovne prihode od 4,2 milijuna eura, koji uključuju uz prihod od prodaje vina i prihod od ugostiteljstva i prihod od prodaje poljoprivrednih proizvoda, a predstavljaju rast veći od četiri puta u odnosu na 2020.godinu. Prošla turistička sezona bila je iznimno uspješna za Galić vina. Sve proizvedene količine plasirali smo na tržište, a sve su naznake da ćemo ove godine prošlogodišnje dobre brojeve i premašiti.
Ključ uspjeha Hrvatske leži u povezivanju zelene i plave Hrvatske, jer jedino na takav način turizam postaje izvozni kanal za cijelo hrvatsko gospodarstvo, a naročito proizvodnju kvalitetne i domaće hrane i vina. Galić vina piju se u svim turističkim središtima u Hrvatskoj, ali naš je cilj razvijati cjelogodišnju ponudu vinskog turizma.
Imamo vlastite turističke kapacitete u Stupničkim dvorima i Kutjevu, u kojima nudimo bogat program za vinoljupce i poznavatelje vinske kulture, ali i sve turiste koji žele odmor uz izvrsnu gastronomiju. U tom segmentu turističke ponude vidimo potencijal za cjelogodišnje aktivnosti.
Kako stojite s izvoznim tržištima?
Hrvatska je prava vinska nacija i imamo odličnu scenu s visoko kvalitetnim etiketama, ali međunarodna konkurencija je iznimno jaka.
Vjetar u leđa nastojanjima za proboj na inozemno tržište dalo nam je ovo veliko priznanje na najcjenjenijem svjetskom ocjenjivanju vina Decanter World Wine Awards. Svih devet naših vina koje smo poslali na ocjenjivanje vratila su se s medaljama “oko vrata”. Naročito smo ponosni na zlatne medalje za Sauvignon Blanc i Ego Tribidrag. Uz dvije zlatne, dvije srebrne i čak pet brončanih medalja Galić vina svrstala su visoko na europsku i svjetsku vinsku kartu.
Beskompromisna kvaliteta potvrđena na Decanteru, naravno, otvara vrata europskog tržišta, a znatne količine već i plasiramo u Njemačku i Švicarsku. Poduzetnik sam 40 godina i u svom sam stažu osmislio, uobličio i završio brojne projekte, ali koliko se god oni razlikovali moja poduzetnička maksima uvijek je bila inzistiranje na kvaliteti te ulaganje u ljude i tehnologiju.
To je dobitna kombinacija koja me vodi i danas u svim poslovima, pa sam uvjeren da uspjeh Galić vina neće izostati ni na hrvatskom ni na europskom tržištu. Izvozimo na 14 tržišta i to respektabilan dio naše proizvodnje, pa u ovoj poslovnoj godini planiramo čak osminu prihoda ostvariti izvozom.
Jesu li u planu neki novi investicijski projekti?
Proizvodnja vina je izazovan posao, ne samo zbog jake konkurencije, već i zbog nužnosti praćenja najsuvremenijih svjetskih trendova u proizvodnji. Naš je odgovor stalno ulagati u proizvodnju, podrume i nasade. Danas se vinarija Galić vina u Kutjevu može se pohvaliti najboljom i najsofisticiranijom podrumarskom i vinarskom opremom, koju bez lažne skromnosti možemo nazvati svjetskim vrhom.
U nasade Galić vina, vinariju i tehnologiju do danas je uloženo više od 20 milijuna eura, no tu nećemo stati. Angažirali smo i vrhunskog stručnjaka iz Francuske kao konzultanta u proizvodnji i plasmanu naših proizvoda.
Ušli ste u hotelski biznis, kako se u vinsku priču uklapa turistička?
Velika očekivanja imamo od proizvodnje pjenušavih vina na našoj lokaciji u Stupniku, u vinskom hotelu s boutique vinarijom. Već smo pokrenuli proizvodnju, a prvi su rezultati iznimno obećavajući. Riječ je o ulaganju od nekoliko milijuna eura, a ta će investicija zaokružiti našu vinsku priču. Tu je i širenje nasada borovnica i kestena, ali i investiranje u ljude. Danas imamo 34 zaposlenika, ali planiramo s razvojem poslovanja povećati i broj zaposlenika.
Želja nam je postati nezaobilaznom vinskom destinacijom, koja će kroz cijelu godinu biti dostupna turistima vinoljupcima kroz kušanje vina i upoznavanje s kompleksnom proizvodnjom tog tekućeg zlata.
Taj ciklus prati i naš vinski hotel Stupnički dvori koji je otvoren cijele godine i uz vinska nudi i gastronomska iskustva Slavonije, oplemenjena dodirom modernih kulinarskih vještina. Ove ćemo godine imati čak 9000 posjetitelja, što pokazuje da imamo mjesto na turističkoj karti i da taj dio poslovanja možemo i jače razvijati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Lopina svoje vrste.
Uključite se u raspravu