Kažu da je studiranje najljepše doba, vrijeme u kojem poliramo svoje interese i sanjamo o budućnosti. Neki su toliko nestrpljivi sa snovima da ne čekaju kraj studija kako bi ih i ostvarili, a jedna od njih je 26-godišnja Lea Kosović koja je još tijekom studija pokrenula agenciju za organizaciju događaja LOL.
Na taj se korak odlučila usred ispitnih rokova na 4. godini studija komunikacijskog menadžmenta, a danas je iza nje nekoliko uspješnih godina poslovanja.
Kako Lea ističe, poduzetnički svijet za nju se činio kao prirodan slijed aktivnosti, a tome je pridonijelo i njezino okruženje; majka, otac i dečko, svi redom poduzetnici koji su je dodatno motivirali u njenim ciljevima.
Vjetar u leđa
S druge strane fakultet koji naglasak stavlja upravo na praktičnu nastavu. ‘’Fakultet koji sam pohađala veliki je zagovornik praktične nastave pa sam tako imala priliku od prve godine biti na praksama koje su me puno naučile, odnosno na kojima sam mogla primijeniti ono što sam u teoriji naučila na faksu. Također, često smo na nastavi imali vježbe na kojima smo mogli dobro izbrusiti svoje vještine’’, rekla je Kosović.
Iako su dani studiranja i vođenja vlastitog biznisa danas nekoliko godina iza nje, ona ih se i dalje rado prisjeća. Kako nam objašnjava, sve bi ponovila, a tajna uspjeha leži u dobroj organizaciji. ‘’Putem kolokvija bih rješavala one kolegije koje sam mogla, tako da su mi rokovi bili gotovo uvijek slobodni. Najvažnija stvar je bila posložiti studentske, privatne i poslovne obaveze, i to tako da niti jedan od ta tri segmenta ne pati, ili da pate minimalno.
Na početku sam svoje obaveze planirala dan po dan, ali ubrzo sam shvatila da taj način ne funkcionira. Tako da sam si uvela planiranje obaveza tjedan dana unaprijed i sve upisivala u kalendar. Znala sam tako točno što me sve čeka pa sam si mogla posložiti prioritete’’, dodala je Kosović.
Iako joj je ideja poduzetništva na pamet pala još tijekom prve godine studija, do trenutka kada je napravila prvi korak prošlo je nekoliko godina. Ozbiljnije je o tom pothvatu počela razmišljati na 3. godini studija kada je svoju praksu odradila u agenciji Media Val. Tamo se zaljubila upravo u organizaciju događaja i počela razmišljati o konceptu vlastitog poduzeća. Iz te ideje nastao je LOL.
Svoju zamisao podijelila je s dečkom i najboljom prijateljicom, a njihova podrška bio joj je dodatni vjetar u leđa. Iako je na početku osjećala samo uzbuđenje, od trenutka kada je u ruci držala i posljednji papir iz mora administracije, priznaje nam Kosović, uslijedio je kratki period straha od nepoznatog.
‘’Najveći izazov za mene bio je dokazati ljudima da znam raditi svoj posao. Kada sam otvorila LOL, bila sam u poslovima organizacije događaja četiri godine. Smatrala sam da sam odradila dovoljno toga da bih mogla pokušati.
Glavna pretpostavka danas je da mladi ljudi nemaju iskustva i nisu dovoljno stari da bi pokrenuli svoj posao. Ja mislim da to nije tako. Nema ništa loše u tome da mladi probaju iskusiti čari poduzetništva. Najgore što se može dogoditi je da im posao ne uspije i moraju staviti ključ u bravu, ali i dalje su postigli više od onih koji nisu ni probali’’, istaknula je naša sugovornica.
LOL je otvorila onda kada je imala jednog sigurnog klijenta; time si je osigurala prihod do kraja godine, a nove klijente planirala je osvojiti pristupom radu. “Primijetila sam da je kod pronalaska novih klijenata važno da volite to što radite.
Klijenti primijete kada vi s velikom strašću pričate o njihovom eventu, kada im šaljete nove ideje i prijedloge i kada osjete da vam nije tlaka. Ako je jedan klijent zadovoljan s vama, on će vas preporučiti dalje i tako će se zavrtjeti cijela priča. Tako je bilo i u mom slučaju, a to je meni dalo dodatnu motivaciju i samopouzdanje’’, rekla je Kosović.
Eventi i u koroni
Izazovi su u prirodi posla organizacije, no dodatno ih je pojačala novonastala situacija uzrokovana pandemijom. Naša sugovornica u počecima je bila uplašena, no čak i u ovoj situaciji uspjela je izvući deblji kraj. Kako nam objašnjava, “poduzetništvo te jednostavno pripremi na borbu”, a ono što je Leu izdvojilo na tržištu je, između ostalog, to što je u svoje izazove krenula jako rano, još tijekom studija.
Tako je naučila da vremena za gubljenje nema te da je prazni koraci samo odvraćaju od njena cilja. ‘’Ovu 2020. godinu smo svi nazivali ‘svojom godinom’, ali smo bome bili u krivu. Mi smo ove godine trebali imati osam evenata, a održali smo ih svega tri.
Znam kolege ‘eventaše’ koji nisu uspjeli napraviti nijedan event u ovoj godini pa ja mogu biti samo sretna jer sam imala barem toliko. Uhvatio me veliki strah početkom pandemije. Bojala sam se da je to – to i da ću možda ipak morati staviti ključ u bravu. Međutim, ispalo je u redu. Ne onako kako sam planirala, ali u redu. Strpljenje je također nešto čemu te poduzetništvo jako dobro nauči’’, zaključila je vlasnica agencije za organizaciju događaja LOL Lea Kosović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu