U Špajzi sve domaće i ‘zero waste’

Autor: Marta Duić , 27. kolovoz 2018. u 14:14
Ana Kovačević i Dina Benazić imaju i staklenu ambalažu i boce, a namirnice dobivaju od provjerenih dobavljača/Nel Pavletić/PIXSELL

Voće, povrće, začini, keksi, čajevi, ulja, kozmetika, bez pakiranja, kupac dođe sa svojim i uzme koliko treba.

Špajzu, prvu zero waste trgovinu u Rijeci, otvorile su Ana Kovačević i Dina Benazić. U trgovini su odlučile ponuditi ponešto za svakoga: ekoloških i konvencionalnih proizvoda, ali da svi budu ponuđeni u rinfuzi.

Ovdje je glavni naglasak na činjenici da je otpad koji stvaraju već zapakirani proizvodi, sveden na najmanju moguću mjeru. Kako kažu, kupcima nude proizvode koje i same koriste i za koje znaju da su provjereni. Surađuju s 30-ak obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i domaćih proizvođača, a budući da postoji interes za drugim i novim proizvodima, planiraju širiti i mrežu dobavljača i asortiman proizvoda.

Prodaju i educiraju
Na policama se među tristotinjak proizvoda može naći za svakoga kupca, od kave, orašastih plodova, suhog voća, začina, raznih vrsta brašna, palente i griza, čajeva, keksa, namaza, bučinog i maslinovog ulja, sirupa, meda, džemova, deterdženata i kozmetičkih proizvoda pa do staklenih boca za vodu i termos-čaša za kavu.  "Dina i ja se poznajemo otkad smo zajedno volontirale za Udrugu Žmergo iz Opatije koja se bavi zaštitom okoliša i nekako se sve posložilo da mi budemo te koje će u djelo provesti nešto što smo godinama pratile po internetu: otvaranje zero-waste dućana po svijetu.

 

300 proizvoda

nude, od 30-ak OPG-ova i domaćih proizvođača

Budući da obje pratimo zelene trendove u svijetu, tako smo odlučile da bi i nama bilo korisno kada bi netko otvorio zero-waste trgovinu u Rijeci", prisjetila se početaka Ana Kovačević, jedna od vlasnica.  U ponudi imaju i staklene ambalaže, koja je idealna jer se u iskorištene staklenke od džemova mogu onda pakirati orašasti plodovi, a u boce od koprivinog sirupa maslinovo ulje koje nude u rinfuzi.  Mlijeko i mliječni proizvodi su im zasad još uvijek pakirani u plastiku, ali u pregovorima su za mljekomat i za alternativne načine pakiranja proizvoda.

"Za neke smo jogurte uspjele dogovoriti da ih dobavljači pakiraju u staklenke,  i to samo za nas, međutim jasno je da to diže samu cijenu proizvoda. Uz to, testiramo i pakiranja od kukuruznog škroba koja bi nadomjestila plastičnu ambalažu. Uskoro krećemo s dodatnim aktivnostima, radionicama vezanim uz ekologiju i zaštitu okoliša koje planiramo provoditi u trgovini", najavile su Kovačević i Benazić. Za pokretanje poslovanja zatražile su kredit, uspjele su iskoristiti i poticaje za samozapošljavanje, a dio je bio i njihovo ulaganje. Osim vlasnica u trgovini radi još jedna zaposlenica. 

Kupci već naučili
"Posebni smo jer nudimo proizvode koje i same koristimo, a nastojale smo zadovoljiti i omjer cijene i kvalitete pri odabiru proizvoda u ponudi. OPG-ovi i proizvođači s kojima surađujemo, njih 30-ak, su isti oni od kojih već godinama kupujemo ili smo do njih došli preporukom. Kroz suradnju smo s nekima postali već i prijatelji i zaista se zajednički trudimo kupcu ponuditi ono najbolje. Trenutačno u ponudi imamo tristotinjak proizvoda. Taj je broj stalno u porastu pa tako već sljedeći tjedan započinjemo suradnju s još pet OPG-ova u vezi plasmana njihovih proizvoda", pohvalile su se vlasnice Špajze. 

Ističu kako planiraju pratiti poslovanje u sljedećih nekoliko mjeseci te se prilagođavati kupcima i tržištu i širiti ponudu, a za tri do pet godina će procijeniti hoće li trgovinu eventualno seliti na drugu lokaciju. "Ugodno smo iznenađene kupcima koji nas prate već od prvog dana otvorenja i u kupovinu redovno dolaze sa svojim posudama. Reakcije kupaca su većinom pozitivne i upravo su ti pozitivni komentari ono što nas motivira i u trenucima kada nas hrvatska papirologija tjera u očaj", poručuju Ana Kovačević i Dina Benazić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close