U četvrtak su u Etnolandu Dalmati u Pakovom selu dodijeljeni certifikati ‘Rural experience’ najistaknutijim objektima ruralnog turizma u Šibensko – kninskoj županiji. Naime, Turistička zajednica Šibensko kninske županije je 2017. godine u suradnji sa Šibensko kninskom županijom pokrenula projekt Labellinga – standardizacije i certifikacije nerazvijenih područja u županiji u ruralnom turizmu i dodijelila certifikate u osam različitih kategorija: agroturizam, kušaonica, agroturizam i kušaonica, ruralni kamp, kuća za odmor, gastro baštine, kulturne baštine sela i održivog turizma za čak 40 vinarija, agroturizama, uljara, kampova i drugih objekata s područja županije.
„Projekt je vodila udruga Klub selo koja je svojevrsni sinonim za razvoj ruralnog turizma pod mentorstvom Dijane Katice, te smo ga tada, prije četiri godine započeli radionicama o razvoju ruralnih krajeva. Potom smo stvarali bazu podataka agroturizama, OPG-ova, vinara, pršutara, sirara, uljara i ostalih nakon čega smo i obišli sve registrirane objekte, njih 53. Proveli smo i anketu među njima prema kojoj su se izradili kriteriji za labelling i standardizaciju objekata, te je konačno ažurirana baza podataka svih registriranih objekata u županiji“, prisjetila se Željana Šikić, direktorica TZ-a Šibensko – kninske županije.
Svima uključenima osigurane su i edukacije o zakonskim propisima i aktima te o značaju razvoja ruralnog turizma u županiji. Nakon edukacije i stvaranja baze podataka uslijedila je druga faza projekta donošenjem ‘Brending strategije razvoja ruralnog turizma Šibensko – kninske županije’. Dodjeli certifikata prisustvovao je i župan Šibensko-kninske županije Marko Jelić, a osim certifikata, koje je dobitnicima uručio župan, certificirani objekti će dobiti i ploče kao dio brenda Dalmacija Šibenik Quality na kojima piše „Rural experience“.
„To što vi radite, to je ono iskonsko. I može donositi održivi razvitak ruralnog turizma koji će štititi okoliš, naše genetsko naslijeđe koje imamo tisuće godina, a ljudi će sve to štititi samo ako od toga imaju koristi. Što se tiče ovog certifikata i oznaka, jako je važno da turist zna što je to, zašto tu oznaku vaš objekt ima i, u konačnici, da to možete naplatiti“, poručuje Jelić.
Iduće u sklopu projekta slijedi kreiranje tematskih cesta: vina, sira, maslina, pršuta, meda i drugog. Šikić napominje kako je cilj organiziranja tematskih i kulturnih ruta Šibensko kninske županije tematski povezati ponudu tradicijskih proizvoda na razini županije kao prepoznatljivog regionalnog turističkog proizvoda u smislu stvaranja turističkih atrakcija.
„Važno je konstantno raditi na razvoju turizma i turističke ponude. Zato mi u županiji razmišljamo i djelujemo u smjeru produljenja turističke sezone, a certifikacija agroturizama je upravo još jedan korak u tom smjeru“, zaključuje Šikić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu