Plutajući dok dužine 120 te širine 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona, čiju je gradnju u Kijevu upravo ugovorila tvrtka Iskra brodogradilište Šibenik iz grupacije slovenske Iskre, uz povećanje remontnih kapaciteta strateška je investicija za planirani razvoj i iskorak koji ih vodi i u nove poslove preuzimanja sve većih novogradnji.
Velike mogućnosti za razvoj otvaraju se završetkom ove investicije vrijedne oko 10 milijuna eura (uključivo vrijednost dizalice i produbljenje obale), potvrdio je vlasnik Iskre i bivši slovenski ministar gospodarstva Dušan Šešok.
Vojni koncern u Kijevu
Ugovor o gradnji plutajućeg doka u sjedištu ukrajinskog vojnog koncerna Ukronboronprom, uime Iskra brodogradilišta Šibenik potpisao je predsjednik Uprave Roko Vuletić s ukrajinskim državnim brodogradilištem Pallada iz Khersona, graditeljem plutajućih dokova.
Dosad su izgradili više od 90 takvih dokova za brodogradilišta širom svijeta, pa i za riječki Viktor Lenac. Bit će građen pod nadzorom Hrvatskog registra brodova iod prvog dana biti pod hrvatskom zastavom. Njime će se omogućiti i servisiranje gotovo čitave flote trajekata Jadrolinije, svih brodova HRM-a, uključujući budući izvanobalni ophodni brod te luksuzne jahte duljine iznad 100 metara, tj., prema Vuletiću ovo je najvažnija investicija u šibensku brodogradnju u stotinu godina.
U Šibeniku u narednih 15-ak godina planirana ulaganja ukupno iznose oko 30 milijuna eura, Iskra priprema projekt proširenja kapaciteta iduće godine, od oko 7 milijuna eura zagrebačke Elke, tvrtke koja od drugog polugodišta posluje u Grupi Iskra, a u čiju stabilizaciju poslovanja je novi vlasnik dosad uložio oko 10 milijuna eura.
Pored toga, u poslovanju Iskre predstoji nova akvizicija same matice, s objavom pojedinosti do kraja ove godine. Prema Šešoku, Iskra s rekordnih 130 milijuna eura prihoda u 2020. ove godine bilježi rast veći od 20% te 2021. završava sa 190 milijuna eura, EBITDA je 26 milijuna, a neto dobit 18 milijuna eura.
Kako se priprema nova akvizicija, bude li sve prema planu, kaže, Iskra konsolidirano u 2022. bit će ‘teška’ oko 380 milijuna eura prihoda, od toga moguće i trećina kroz doprinos akvizirane tvrtke.
Žele produljenje koncesije
Što se rasta i razvoja poslovanja šibenskog škvera tiče, Iskrin plan ulaganja je višestruko značajan, s podlogom ulaganja u projekt izgradnje novog doka u koji su ulaganja načelno vrlo rijetka, kako navodi Šešok, najviše zbog niske razine povrata koja je u brodograđevnoj djelatnosti oko 20, ali kad je o doku riječ i 30 godina.
toga ovaj plan prate aktivnosti za produženje koncesije, jer se planirane investicije ne mogu isplatiti u roku koji ističe 2034. Kako koncesija traje još 13 godina, a zakon dopušta da je Vlada može produžiti na još 20 (osnovna koncesija ugovorena je na 30 godina), prije daljnjih ulaganja Iskra mora riješiti ovo pitanje. Razgovori su započeli, elaborat opravdanosti produžetka koncesije planiraju predati do kraja mjeseca.
Istodobno, da sve vodi k razvoju, potvrda je i Šešokova najava skorašnjeg potpisivanja prvog ugovora o gradnji broda dužine 35 metra, koji će biti opremljen u Šibeniku, dok će trup izraditi drugo hrvatsko brodogradilište.
Instaliranje novog plutajućeg doka očekuje se krajem 2022. kad će tvrtka u Šibeniku biti osposobljena za samostalno izvođenje svih većih projekata. Investicija uključuje obnovu i modernizaciju objekata i infrastrukture, nabavu nove opreme za brodogradnju i povećanje kapaciteta te dizanje energetske učinkovitosti za što je pripremljen projekt gradnje solarne elektrane na krovovima zgrada brodogradilišta, snage 1,1 MW što se očekuje u 2022.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu