U sezoni puni, najbolji po sobi uberu 50.000 eura prihoda godišnje

Autor: Marija Crnjak , 09. kolovoz 2013. u 15:30
Dubrovački hoteli s pet zvjezdica bilježe rast noćenja u sedam mjeseci, Excelsior je iznimka s padom od tri posto

Hoteli Monte Mulini i Lone bilježe rast broja noćenja, a uz neke dubrovačke imaju bolje rezultate od prosjeka kategorije.

Iako se investitori u turizmu vole žaliti na slabu stopu povrata investicije, što je zbog kratke sezone generalna boljka hrvatskoga turističkog sektora, čini se da je ulaganje u kapacitete naviše kategorije i dalje najisplativije.

Čak i u krizi potražnja za hotelima s pet zvjezdica najstabilnija je, odnosno ostvaruje najveće stope rasta u odnosu na ostale kategorije hotela. Potvrđuju  to istraživanja, ali i fizički rezultati poslovanja u prvih sedam mjeseci ove godine, pogotovo u dubrovačkoj regiji, gdje je smještena polovica hotela s pet zvjezdica. Prema podacima Ministarstva turizma, u Hrvatskoj trenutačno posluje 30 hotela s pet zvjezdica s gotovo 10 tisuća kreveta, a od toga se 14 hotela i jedno turističko naselje nalaze u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. U Istri su otvorena četiri hotela najviše kategorije, u Primorsko goranskoj ima ih pet, jedan u Zadarskoj, tri u Splitsko-dalmatinskoj županiji te tri u Zagrebu.

 

30hotela

sa 5 zvjezdica posluje u Hrvatskoj, polovica ih je u Dubrovniku

Sanja Čižmar, starija partnerica u konzultantskoj kući Horwath Consulting Zagreb, ističe kako hoteli s pet zvjezdica najbolje rade unatoč višim cijenama u odnosu na prosjek hotelijerstva. Istraživanja Horwatha pokazala su da hoteli s pet zvjezdica ostvaruju 49 posto viši prosječni prihod po sobi od hotela s četiri zvjezdice, dok hoteli s četiri zvjezdice ostvaruju 69 posto viši prihod po sobi od onih s tri zvjezdice. Čižmar potvrđuje da cijena nije bitna ako je ponuda kvalitetna, a tu osim smještaja ulazi i kvaliteta destinacije."Tržište se sofisticira, očekivanja gostiju rastu, a postoji li kvalitetna hotelska ponuda na tržištu, ona nalazi svog kupca bez obzira na cijenu. Hrvatska kao atraktivno turističko tržište u razvoju globalnom tržištu treba nuditi i ovu najvišu razinu kvalitete hotela, pri čemu, naravno, gost ne donosi odluku o odmoru isključivo temeljem odabira hotela već ponajprije odabirom destinacije, a onda unutar destinacije i hotela", objašnjava Čižmar uz napomenu da se ulaganje u hotele s pet zvjezdica isplati ako investitor ima dugoročni vremenski horizont.

Prosječan je rok povrata ulaganja oko 15 godina, i to u slučajevima ispravno profilirana tržišnog pozicioniranja. Znatne su, međutim, razlike u rezultatima poslovanja hotela s pet zvjezdica, pa primjerice hoteli Monte Mulini ili neki od dubrovačkih hotela najviše kategorije ostvaruju znatno bolje rezultate od prosjeka kategorije. Njihovi se rezultati kreću i do 50 tisuća eura ukupnog prihoda po sobi godišnje, a prosječna ostvarena cijena sobe prelazi 200 eura.U rovinjskoj Maistri ističu da najbolje rezultate postižu u svom "premium segmentu" portfelja, hotelima Monte Mulini i Lone, koji su srpnju ostvarili čak 24 posto više  noćenja nego u istom lanjskom mjesecu.  

"U usporedbi s ostatkom hotelskog portfelja, hoteli Monte Mulini i Lone u ovoj godini pokazali su se puno zahvalnijim segmentom ponude kada govorimo o bukingu. Za ljetnih mjeseci popunjenost tih hotela je gotovo stopostotna," kažu u Maistri. Cijena dvokrevetne sobe s doručkom u hotelu Monte Mulini sada je 560 eura, a u hotelu Lone 323 eura.Analize su pokazale da razlike u prosječnoj operativnoj dobiti po sobi između kategorija ne prate razlike u prihodu, zbog većih troškova u hotelima najviše kategorije. Tako hoteli s pet zvjezdica ostvaruju 17 posto višu prosječnu operativnu dobit po sobi od onih s četiri zvjezdice, a hoteli s četiri zvjezdice čak 59 posto višu dobit po sobi od hotela s tri zvjezdice. Kad su posrijedi zagrebački hoteli, struktura sezone bitno se razlikuje za ocjenu turističke godine, zbog usmjerenosti na kongresni turizam, objašnjava direktor financija Esplanade Ninoslav Kikaš.

"Prava sezona za gradske hotele je kad se preklapaju dolasci poslovnih i turističkih gostiju, a to su razdoblja travanj-srpanj te rujan-studeni. Naši su rezultati u prvih sedam mjeseci bolji nego prethodne godine, prihodi su rasli devet posto, prihodi restorana i barova za 14 posto, a konferencija i banketa za osam posto. Imamo znatan rast operativne dobiti za prvih sedam mjeseci, 64 posto, a na razini cijele 2013. bila je oko 35 posto, što je dobar rezultat s obzirom na  makroekonomske pokazatelje za Hrvatsku i EU", kaže Kikaš.

O sezoni službeno

Ipak rast u srpnju

U srpnju je na Jadranu i u Gradu Zagrebu ostvareno tri milijuna turističkih dolazaka i 21,3 milijuna noćenja, što je rast od jedan posto i u dolascima i u noćenjima u odnosu na srpanj prošle godine, službeni su podaci koji su demantirali medijske crne prognoze za srpanj. U četvrtak ih je predstavio ministar turizma Darko Lorencin u društvu Meri Matešić, direktorice Hrvatske turističke zajednice (HTZ), koja je u proteklih nekoliko tjedana bila meta kritika javnosti zbog navodnog podbačaja srpnja, koji je ipak izostao. Kumulativni podaci za razdoblje siječanj-srpanj govore o porastu od tri posto i u dolascima (6.669.848 dolazaka) i u noćenjima (36.555.332 noćenja) turista na Jadranu i u Gradu Zagrebu u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji u tom je razdoblju rast bio 8,5 posto u dolascima i 6,6 posto u noćenjima. Pritom su upravo hoteli s pet zvjezdica u Dubrovniku imali najveći rast potražnje, poput Hiltona, koji je u prvih sedam mjeseci imao rast noćenja od 15 posto, Ville Dubrovnik sa 14 posto, dok je Importanne Resort u ovoj godini noćenja povećao za 27 posto, zahvaljujući ulaganju u nove kapacitete. Bellevue je imao rast noćenja od devet posto, dok je pak Excelsior izuzetak s tri posto manje noćenja nego lani, zato što je zbog obnove bio zatvoren tijekom siječnja.  

Komentirajte prvi

New Report

Close