Tijekom prosinca hrvatski će građani potrošiti oko 11,5 milijardi kuna, odnosno pola milijarde kuna više nego lanjskog prosinca, procijenila je prilikom nedjeljnog druženja s novinarima Tomislava Ravlić, pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu pri HGK. Potom je pozvala hrvatske potrošače da u predblagdanskom šopingu daju prednost domaćim proizvodima jer će "samo pet posto veća potrošnja domaćih proizvoda blagotvorno djelovati na naše gospodarstvo".
Culi
Istraživanja pokazuju da će 80 posto građana radije kupiti hrvatski proizvod, makar on bio skuplji od uvoznog
Oporavak potrošnje
Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu HGK, navela ja da se promet u trgovini na malo u prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj kretao po prosječnoj stopi od 2,1 posto, odnosno raste već 14 mjeseci zaredom. Najveće ovogodišnje povećanje u trgovini na malo bilo je u travnju (4,1 posto) te u srpnju (4,5 posto), što Culi tumači kao posljedicu dobre turističke sezone. U odnosu na kolovoz, trgovina na malo u rujnu povećana je za 1,3 posto.
Prosječno kretanje trgovine na malo u državama Europske unije u prvih devet mjeseci ove godine iznosilo je tri posto. "Posljednje dvije godine dolazi do oporavka potrošnje, nazire se potrošački optimizam. Oporavak trgovine na malo osjetili smo već lanjske godine, kad je iznosio 0,4 posto, a ove će godine biti još izraženiji. Ako gledamo hrvatsko tržište, to je posljedica dobrih mjera ekonomske politike, pomaka u makroekonomskim kretanjima, povećane neto plaće, ali i oporavka kompletne eurozone", rekla je Ema Culi.
Ravlić
Samo pet posto veća potrošnja domaćih proizvoda blagotvorno će djelovati na oporavak domaćeg gospodarstva
Hrvati vole domaće
Direktorica Sektora za trgovinu istaknula je kako je trgovina na malo značajna hrvatska gospodarska djelatnost koja u bitnome pridonosi kreiranju BDP-a, odnosno povezuje industriju i krajnjeg potrošača. Naglasila je da prosinačka potrošnja može biti poticajna za gospodarski oporavak. U posljednjih 15 godina potrošnja u prosincu bila je najniža 2001., kad je iznosila pet milijardi kuna, oporavak je bio 2007. i 2008., a lanjska blagdanska potrošnja završila je na 11 milijardi kuna.
"Krizne godine dovele su do toga da se ponašanje potrošača promijenilo, gleda se svaka kuna, a potošači danas uglavnom traže praktičnije proizvode. Ipak, po rezultatima istraživanja, 80 posto hrvatskih građana spremno je izdvojiti nešto više novca za domaći proizvod", rekla je Culi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu