U pomorskom poslovanju ukidaju se papirnati formulari

Autor: Darko Bičak , 18. siječanj 2018. u 14:04
Foto: Duško Marušić / Pixsell

U roku od dvije godine svi sudionici će biti povezani.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture (MMPI) planira u naredne dvije godine u potpunosti digitalizirati procese u pomorskom prometu što bi trebalo dovesti do velikih ušteda novca i vremena hrvatskim građanima, turistima te poslodavcima.

Konkurentnost luka

Naime, kako je na tematskoj konferenciji u srijedu u Zagrebu pojasnila Maja Marković Kostelac, državna tajnica za more u MMPI, digitalizacija je nužna kako bi se unaprijedila efikasnost, smanjilo administrativno opterećenje u pomorskom gospodarstvu i unaprijedili logistički lanci, a za tu svrhu je namijenjeno 2,5 milijuna kuna. Ministarstvo to planira ostvariti kroz promjenu tri ključna zakona koja uređuju pomorstvo: Zakon o lučkim kapetanijama, Pomorski zakonik te Zakon o pomorskim lukama. Istovremeno žele razviti alate koji će im omogućiti da u potpunosti digitaliziraju sve postupke rada administracije, da razviju sučelje koje će omogućiti veću konkurentnost domaćih luka i brodarstva. Istaknuto je da razvoj naprednih informacijskih tehnologija donosi značajne promjene u uvjetima i načinu poslovanja u brodarstvu i lučkim uslugama, prihvatu i otpremi brodova i provođenju povezanih administrativnih formalnosti svih državnih tijela.

“Ekonomično i učinkovito pružanje javnih usluga, bez obzira radi li se o uslugama koje se pružaju građanima ili gospodarskim subjektima, jedan je od kriterija kojim se utvrđuje konkurentnost neke zemlje, a istovremeno je i jedan od elemenata funkcioniranja pojedine države koji je podložan stalnim ocjenama domaćeg stanovništva, kao i stranih državljana koji u tu državu dolaze iz osobnih ili poslovnih razloga. Cjelokupni informacijski sustav pomorstva sastoji se od 27 različitih aplikacija kojima su digitalizirani glavni poslovni procesi”, ističe državna tajnica. Na konferenciji se moglo čuti da okosnicu hrvatskom pomorskog integracijskog sustava čini aplikacija CIMIS koja je razvijena kao specijalizirana platforma za razmjenu podataka o brodovima, teretu i putnicima u postupcima prijave dolazaka i odlazaka brodova.

CIMIS danas ima preko 3000 korisnika, te ga je EU lani ocijenila kao jednu od tri najuspješnije platforme za e-poslovanje u pomorstvu. 
Osim CIMS-a, Ministarstvo puno pažnje posvješćuje i platformi e-pomorac, koja je dio šireg sustava e-građanin, a koja će omogućiti da pomorci, kad se s putovanja vrate kući na odmor, što manje vremena troše na birokraciju.

Pogodnost za pomorce

U konačnici je cilj izgraditi integrirani sustav koji će povezivati sve sudionike u pomorskom biznisu. Za tu svrhu je iz EU fondova povučeno i 1,6 milijuna eura kojima će se modernizirati i nadograditi lučki informacijski sustavi u Rijeci i Pločama.

Od 2021. bi sustav trebao biti potpuno operativna za korisnike na razini čitave EU, a očekuje se da bi se već tada, ili naknadno, sustav povezao i s carinom i policijom.      

Komentirajte prvi

New Report

Close