U osnovne škole stiže velika promjena, uvodi se mala matura

Autor: Poslovni.hr , 22. rujan 2020. u 08:23
Foto: Riccardo Giordano/IPA/PIXSELL

Poplava odlikaša u osnovnoj školi, zbog uspjeha pritisci roditelja i učenika na učitelje, učenje isključivo radi ocjena, a ne znanja – to su neki od argumenata da se provjerom nacionalnim ispitima utvrdi stvarno znanje osnovnoškolaca.

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje i Ministarstvo obrazovanja kreću s najvećim projektom nakon uvođenja državne mature, javlja HRT. Uvodi se takozvana “mala matura”, odnosno nacionalni ispiti na kraju osmog razreda. Tako će, od iduće godine, uz ocjene iz osnovne, za upis u željenu srednju školu vrlo važni biti i rezultati postignuti na maloj maturi.

“Sad ćemo dati nalog Nacionalnom centru da krene s izradom projekta nacionalnih ispita i to za osnovne škole, ono što su nam rekli najbolja je provjera u 5. i 8. razredu”, rekao je Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja.

Poplava odlikaša u osnovnoj školi, zbog uspjeha pritisci roditelja i učenika na učitelje, učenje isključivo radi ocjena, a ne znanja – to su neki od argumenata da se provjerom nacionalnim ispitima utvrdi stvarno znanje osnovnoškolaca.

“Roditelji na kraju školske godine češće komuniciraju s učiteljima, traže od učitelja da ponovo ispitaju njihovo dijete, smatraju da ono zna za veću ocjenu. Ako ne ostvare tu višu ocjenu, onda su pritisci još i jači”, kaže Anita Poslon, prof. hrvatskog jezika, iz zagrebačke OŠ Granešina.

Često, dodaje, šalju i anonimne prijave mjerodavnim institucijama.

“S jedne strane imamo gomilu odlikaša i dio njih ne opravdaju ocjenu i uspjeh tijekom srednje škole”, kaže Anita Lasić, prof. engleskog jezika, iz OŠ don Mihovila Pavlinovića u Podgori.

“Dobijete uvid kakvi su učenici iz pojedinih škola”

To će se, kažu u Nacionalnom centru, uskoro promijeniti.

“Jednako kao što se srednjoškolci upisuju na fakultete, tako će i osnovnoškolcima mjera za upis u srednju školu biti ocjene koje su postigli tijekom osnovnog obrazovanja, ali i objektivna vrijednost vrednovanja nacionalnih ispita”, kaže Ivana Katavić, ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

“Dobijete uvid ne samo u znanje pojedinih učenika nego kakvi su učenici iz pojedinih škola iz pojedinih područja. Možete analizirati što je dobro, što loše, što se može popraviti”, kaže ministar Fuchs.

Nacionalne ispite, popularno rečeno malu maturu, komnentiraju i mnogi ravnatelji srednjih škola. Neki od njih kažu da su se upisi zbog poplave odlikaša pretvorili u farsu.

“Ne bih se složio s pristalicama da je to stres za učenike. Oni pišu u svojoj sredini sa svojim profesorima i ne vidim razlog za stres”, kaže Zlatko Stić, ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga iz Zagreba.

Komentirajte prvi

New Report

Close