Iako je zbog izuzetno stabilnih vremenskih uvjeta prošlog ljeta znatno veći broj nautičara noćio u uvalama, odnosno rjeđe je trebalo tražiti utočišta marina, u hrvatskim marinama ostvaren je rast u broju gostiju, ali i noćenjima. U 2015. tako je, kažu preliminarni podaci Ministarstva pomorstva, ostvareno ukupno 2,47 milijuna noćenja, što je gotovo četiri posto više nego u godini prije.
Najjači promet od 285 tisuća noćenja ostvarila je najveća hrvatska Marina Dalmacija u Sukošanu, u sastavu D-Marin Dogus grupe. Slijede Marina Seget Donji s 233 tisuće noćenja, ACI-jeve marine Split, Trogir, te Šibenik, gdje je bilo 145 tisuća noćenja. U Hrvatskoj se lani odmaralo oko 362 tisuće nautičkih gostiju, što je 20-tak tisuća gostoju više nego u godini ranije, od čega 24 tisuće domaćih. Iako struktura po zemljama još nije obrađena, tradicionalno najbrojniji nautičari dolaze iz Austrije, Njemačke, Italije i Slovenije te Velike Britanije.
2,47milijuna
noćenja ostvareno je u hrvatskim marinama u 2015. godini
Prihod ostvaren od nautike također još nije poznat, no zbog nešto većeg broja noćenja i podizanja kvalitete nakon investicija moglo bi se očekivati da premaši onaj iz 2014. godine, kad je nautički sektor utržio ukupno 716,6 milijuna kuna prihoda (plus od 4,4 posto). Hrvatska turistička zajednica (HTZ) nautičku ponudu nedavno je predstavila na sajmu Boot u Düsseldorfu s pojačanim promotivnim aktivnostima, uključujući i prezentaciju novog komunikacijskog koncepta "Hrvatska puna života". Predstavljen je ondje i novi gastro-nautički vodič "Schlemmertörns in Kroatien", prvi takav u Njemačkoj, koji sadrži pregled 66 probranih restorana na hrvatskoj obali dostupnih brodom.
Inače, rezultati analize HTZ-a provedeni na ključnim emitivnim tržištima pokazali su da je otkrivanje i istraživanje najvažniji motiv dolaska za čak 70 posto nautičara koji posjećuju Hrvatsku, slijede opuštanje i odmak od svakodnevice, dok oko četvrtine nautičara očekuje da će doživjeti nešto novo. Stoga će HTZ u budućim marketinškim aktivnostima posvetiti pažnju upravo tim vrijednostima, kao i ljepoti krajolika. Predstavnici ACI-ja na svom su štandu organizirali prezentaciju novosti u ponudi za sljedeću sezonu, uz najvažniji događaj u godini: otvorenje marine "Veljko Barbieri" u Slanom.
285tisuća
noćenja najveći promet zabilježila je Marina Dalmacija u Sukošanu
Najznačajnija je to ACI-jeva investicija u posljednjih 20 godina. Gradnja marine je u tijeku i s radom bi trebala startati početkom 2016. godine. Značajne investicije u nautičkom dijelu za ovu godinu priprema i Dogus grupa, koja drži gotovo 11 posto vlasničkog udjela u ACI-ju. Turska kompanija ove godine u sklopu D-Marin Dalmacije u Sukošanu otvara ekskluzivni beach bar, u koji će uložiti deset milijuna eura. Riječ je o trenutačno najvećoj marini u Hrvatskoj s 1200 vezova u moru te dodatnih 300 na kopnu, koja omogućava smještaj plovilima dužine do 60 metara. Usto, jedna je od rijetkih luka nautičkog turizma koja posjeduje svoju plažu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu