‘U Las Vegasu smo pozicionirali Hrvatsku kao luksuznu destinaciju’

Autor: Marija Crnjak , 24. kolovoz 2022. u 07:00
Ina Rodin, savjetnica u turizmu i osnivačica tvrtke Convene Hospitality/PD

Ina Rodin, savjetnica u turizmu i osnivačica tvrtke Convene Hospitality, o sudjelovanju na Virtuoso Travel Week, vodećem događaju u segmentu luksuznog turizma.

Segment luksuznih putovanja predvodnik je oporavka turističke industrije nakon zatvaranja zbog pandemije, i u idućoj sezoni očekuje se značajan porast prodaje nego u 2019. godini, važna je poruka s ovogodišnjeg izdanja Virtuoso Travel Week (VTW), najznačajnijeg događaja u industriji turizma i putovanja na sjevernoameričkom kontinentu.

S više od 20.000 putničkih savjetnika u 50 zemalja, više od 1200 lokacija te portfeljem od 2200 partnera, Virtuoso je najznačajnija svjetska organizacija u segmentu luksuznih putovanja, a u članstvu Virtuosa i nekoliko je hrvatskih hotela, agencija i turističkih zajednica, uključujući Hrvatsku turističku zajednicu. Suradnja s Virtuosom ključna je i za Inu Rodin, konzultanticu u turizmu koja je tvrtku Convene Hospitality pokrenula nakon dva mandata u predstavništvu HTZ-a u SAD-u.

Na ovoj poziciji Rodin i dalje radi na promociji Hrvatske, posebno na jačanju segmenta luksuznog turizma, a u razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva zašto je ovaj događaj značajan, kako Hrvatska stoji na američkom tržištu, te koji se trendovi najavljuju u segmentu luksuznih putovanja.

Po čemu je značajan Virtuoso Travel Week?
Virtuoso Travel Week (VTW) najznačajniji je događaj u industriji turizma i putovanja na sjevernoameričkom kontinentu. Održava se svake godine u Las Vegasu i okuplja kremu globalne industrije luksuznih putovanja.

Ovo 34. izdanje VTW-a okupilo je 5000 sudionika iz 100 zemalja, i održano je čak 180.000 sastanaka. Ključna prednost VTW-a je povezivanje različitih dionika industrije turizma i putovanja te umrežavanje, a dodatna vrijednost ovogodišnjeg VTW-a je ponovno uživo povezivanje, nakon teškog pandemijskog perioda.

47

posto očekivani je rast prodaje luksuznih putovanja u 2023. godini

Kakvi su ovogodišnji rezultati na tržištu luksuznih putovanja?
Iako su putovanja tijekom 2022. bila dobrim dijelom nesigurna zbog širenja novih varijanti covida, ograničenja putovanja, nedostatka radne snage i prenatrpanih zračnih luka, luksuzni klijenti su putovali.

Prodaja dolaznih i odlaznih putovanja raste, te u nekim slučajevima premašuje razine iz 2019. godine. Unatoč izazovima, Virtuoso je rekao da je budućnost industrije svijetla, te se u 2023. očekuje prodaja putovanja veća 47 posto u odnosu na 2019. To je potvrda da luksuzni segment putovanja potiče i predvodi oporavak putovanja.

Kakve su najave za 2023. u ovom segmentu putovanja?
Tijekom VTW-a, Virtuoso je otkrio detalje o karakteristikama putovanja njihovih klijenata temeljem podataka prikupljenih od svojih članova, s naglaskom na savjetnike za putovanja i klijente. Virtuoso podaci pokazuju da njihovi klijenti planiraju povećati svoju prošlogodišnju potrošnju od 20.700 dolara po osobi za 34 posto, na 27.800 dolara.

David Kolner, viši potpredsjednik za strategiju u Virtuosu, izjavio je da će 2023. biti rekordno dobra. Globalno gledano, ne očekuje se da će se industrija putovanja potpuno oporaviti do 2024., ali luksuzna putovanja na ključnim tržištima najbrže se oporavljaju.

Kakvi trendovi u putovanjima su popularni?
Što se tiče trendova putovanja, putovanje sa supružnicima/partnerima najpopularniji je oblik putovanja, slijede ga putovanja s prijateljima i obiteljska putovanja s djecom mlađom od 18 godina. Solo putovanja također su u porastu. Najpopularnije ovogodišnje ljetne destinacije za Virtuoso klijente su SAD, Italija, Francuska, Kanada i Grčka, zatim Ujedinjeno Kraljevstvo, Španjolska, Meksiko, Irska i Švicarska. Trenutni buking Virtuosa najavljuje odličnu jesensku sezonu, bolju od 2019.

Hrvatska nije na tom popisu…kako stojimo na tržištu luksuznih putovanja i suradnje s Virtuoso asocijacijom?
Moja iskustva na sjevernoameričkom tržištu pokazala su da su aktivnosti u suradnji s Virtuosom prioritetne za promociju Hrvatske, povećanje konkurentnosti ponude i unapređenje kvalitete usluge, rast prihoda te pozicioniranje Hrvatske na mapu svjetskih luksuznih destinacija.

Na ovogodišnjem VTW-u sudjelovala sam sa Turističkom zajednicom grada Zagreba, koja je od samog početka prepoznala potencijal i podržala suradnju s Virtuosom. Zagreb bilježi značajan rast američkih gostiju u zadnjih nekoliko godina, a SAD predstavlja ključno daleko emitivno tržište.

Nastavno na sastanke s predstavnicima Virtuoso menadžmenta, TZ Zagreba je prepoznata kao strateški partner koji uz još nekoliko europskih destinacija maksimalno koristi prednosti članstva u Virtuosu te pomaže promicanju Virtuoso zajednice.

Uz HTZ i zagrebački TZ, hrvatske članice Virtuosa su još TZ Istre, TZ Dubrovnika je u fazi pregovora, potom imamo dvije agencije, Calvados Club Luxury Travel DMC i Leonidas Travel DMC, 5 boutique hotela (Villa Dubrovnik, Villa Korta Katarina & Winery, Maslina Resort, Hotel Alhambra i Ikador), te dva Maistrina hotela, Monte Mulini i Grand Park Hotel.

Komentari (2)
Pogledajte sve

……….joj , koje budale..

Sad kada svi na svijetu štete, traže jeftine destinacije i izbjegavaju luksuz vi se javno reklamirate kao luksuzna destinacija?

Iduće godine će svi opet plakat kako je sezona podbacila.

New Report

Close