U Južnu Koreju najviše izvozimo štapove za pecanje – može li se to promijeniti?

Autor: Josipa Ban , 26. lipanj 2023. u 22:00
Foto: DAVOR PUKLAVEC/PIXSELL

Do kraja godine osnovat će se Korejsko-hrvatska trgovinska asocijacija.

Hrvatskim bi izvoznicima izlazak na tržište Republike Koreje uskoro trebao biti mnogo lakši. Kako su nedavno prilikom posjete Zagrebu najavili iz organizacije Korea Trade Intelligence, specijalizirane za spajanje izvoznika s partnerima u Koreji, u postupku je registracija Korejsko-hrvatske trgovinske asocijacije.

Njezina bi registracija trebala biti završena u drugoj polovici godine čime bi s radom krenula Asocijacija koja će bila podrška hrvatskim poduzećima u pronalasku poslovnih partnera u Koreji. A prva bi joj aktivnost trebala biti organizacija foruma između poduzetnika dviju zemalja krajem ove ili početkom sljedeće godine.

Najveće prepreke
“Naša je zadaća napraviti detaljno istraživanje bilateralnih i poslovnih odnosa između dviju zemalja što bi trebalo pomoći hrvatskim poduzetnicima u pronalasku pravog partnera u Koreji, ali i obrnuto. Trebala bi pomoći korejskim uvoznicima u pronalasku kompetitivnih hrvatskih proizvoda, i što se cijene i kvalitete tiče”, objašnjava Joong-Hyun Jough, generalni direktor Korea Trade Intelligencea.

Silva Stipić Kobali, direktorica Centra za internacionalizaciju poslovanja iz HGK/PD

Organizacija koja bi služila kao veza i posrednik između hrvatskih izvoznika i korejskih uvoznika sigurno nije mala stvar za domaći poslovni sektor koji malo izvozi, a kada i izvozi najčešće je to u države Europske unije na koje otpada čak 70% ukupnog izvoza te zemlje regije.

A tržište Koreje sigurno nudi brojne prilike. Prije svega riječ je o zemlji koja je deseta najbogatija država svijeta s BDP-om po stanovniku od 34 977 dolara (hrvatski je 17.685 dolara). No, u tu zemlju slabo izvozimo te s njom slabo trgujemo. Silva Stipić Kobali, direktorica Centra za internacionalizaciju poslovanja HGK-a, ističe da se Republika Koreja nalazi na 43. mjestu najznačajnijih trgovinskih partnera Hrvatske sa skromnih 0,16% udjela u ukupnoj robnoj razmjeni sa svijetom.

Radišić

Smatram da će Korejsko-hrvatska trgovinska asocijacija dati svoj doprinos u jačanju poslovnih odnosa.

Prošle smo godine u Koreju izvezli robe u iznosu od tek 11 milijuna dolara, dok su oni na hrvatsko tržište uvezli robe u vrijednosti 100 milijuna dolara, pokazuju podaci koje nam je dostavio HGK. Zanimljivo, najviše smo izvezli (17%) štapova, udica i ostalog pribora za ribolov te sira i skute (9%), dok su Korejci u Hrvatsku izvezli najviše strojeva, uređaja, laboratorijske opreme te opremu i peći za električno grijanje (17%).

Ove bi brojke mogla popraviti upravo Korejsko-hrvatska trgovinska organizacija jer je pronalazak dobrog i pouzdanog poslovnog partnera i distributera, posebno na tako udaljenim tržištima, najveći problem s kojima se suočavaju izvoznici.

“Smatramo da postoji potencijal za snažniji hrvatski izvoz u Koreju, no najvećim preprekama smatramo udaljenost i nepoznavanje tržišta”, ističe Kobali iz HGK-a. Dodaje i da su upravo zbog udaljenosti u izvozu najzastupljeniji proizvodi koji nemaju ograničeni rok valjanosti.

11

milijuna dolara iznosila je vrijednost hrvatskog izvoza u Koreju 2022.

A na to bogato i veliko tržište koje broji 51 milijun stanovnika Belje plus bi uskoro trebalo početi izvoziti svoj ABC sir. “Što se tiče tržišta Južne Koreje trenutno smo u finalizaciji suradnje i nadamo se da će izvoz ABC sira ubrzo krenuti na to tržište”, otkriva Tomislav Radišić, član Uprave Belja plus.

Dodaje i da su njihovi planovi rasta usmjereni na nova EU tržišta te Bliski i Daleki istok u kojima vide veliki potencijal. ABC sir – koji se uz kulen i vina najviše izvozi, čak polovica njegove proizvodnje, najviše u države regije i EU-a – tako polako kreće u svjetsko “osvajanje”. Prvi je na radu bio Irak, tržište koje su nedavno otvorili, a sada slijedi i Koreja.

Hrana i piće – naši aduti
A u tom “osvajanju” kompanijama dobro dođe svaka pomoć, bilo u vidu predstavništva ili diplomacije. “Oni nam osiguravaju kontakte i otvaraju vrata. Smatram da će Korejsko-hrvatska trgovinska asocijacija također dati svoj doprinos u jačanju poslovnih odnosa i izvoza naših roba i usluga na korejsko tržište. Prema našim dosadašnjim iskustvima prilike na pojedinom tržištu najbolje prepoznaju oni koji su tamo svakodnevno prisutni”, ističe Radišić.

A da bi hrvatski proizvodi i usluge postigle uspjeh na korejskom tržištu potrebna će biti intenzivna promocija. Korejcima je trenutno, ističe Jough, Hrvatska poznata jedino po turizmu. Poručuje i da, uz dobru promidžbu, uspjeh na tom tržištu mogu ostvariti prehrambeni proizvodi i pića (maslinovo ulje, umaci za tjesteninu, pivo, vina, žestoka pića…).

“Suradnja bi se mogla proširiti i na industrijske sektore kao što su IT, obrambena industrija te automobilska”, ističe Jough dodajući da korejski poduzetnici, s druge strane, pokazuju najveći interes za industrijom koja je povezana s turizmom. To i ne treba čuditi kada se zna da je prije pandemije, 2019., Hrvatsku posjetilo više od 400.000 Korejaca da bi ta brojka pala na 41.000 prošle godine.

Povezati poslovne svjetove Korejsko-hrvatska trgovinska asocijacija planira organizacijom foruma, odnosno poslovnog susreta poduzetnika dviju zemalja. Održan bi trebao biti, najavljuje Jough, krajem ove ili početkom sljedeće godine u Seulu. Iz HGK-a poručuju da će biti podrška Asocijaciji te da će poduzetnike obavijestiti o susretu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close