U Hrvatskoj za razliku od Slovenije neće biti zajedničke tužbe protiv Volkswagena

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 11. siječanj 2018. u 08:03
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike nema informacija o tužbama/Davor Višnjić/PIXSELL

Tužbe protiv njemačke automobilske kompanije podignute su u Italiji, Španjolskoj, Portugalu, Slovačkoj…

Iako se u Hrvatskoj, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, nalazi oko 33 tisuće Volkswagenovih (VW) vozila s ugrađenim softverom koji zaobilazi EPA emisijske standarde emisije ispušnih plinova, o zajedničkoj se tužbi protiv proizvođača ne razmišlja.

Naime, u ponedjeljak je objavljena vijest slovenske udruge za prava potrošača kako će u toj zemlji 6200 vlasnika VW-ovih vozila zbog kompanijina lažiranja na testovima štetnih plinova sudjelovati u tužbi europskih potrošačkih organizacija protiv tog njemačkog automobilskog diva, provjerili smo postoji li slična inicijativa u Hrvatskoj.  Iz Europskog potrošačkog centra Hrvatske obavijestili su da ne posjeduju informacije vezane uz kolektivnu tužbu naših kupaca te su nas iz Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta uputili na Ministarstvo zaštite okoliša i energetike (MZOE).

To je ministarstvo u listopadu 2015. godine zbog VW-ove manipulacije rezultatima eko testova osnovalo Povjerenstvo za utvrđivanje povrede hrvatskih zakona i propisa u području zaštite okoliša i zaštite potrošača. "Odlukom Povjerenstva određeno je da generalni zastupnik ovakvih vozila u Hrvatskoj informira sve vlasnike vozila pogođenih ovim manipulacijama dostavom obavijesti na kućnu adresu, putem web stranice te drugih sredstava javnog priopćavanja s pozivom na otklanjanje nepravilnosti, koje se provode putem servisne mjere u ovlaštenim servisima za VW Grupu vozila.

Troškove za izvršenje potrebnih mjera snosi Volkswagen Grupa i potpuno je besplatno za vlasnike vozila. Ministarstvo zaštite okoliša i energetike nije zaprimilo informacije o tužbama pojedinaca ili organizacija u Republici Hrvatskoj prema proizvođaču VW vozila", priopćili su iz MZOE. Kolektivne tužbe protiv VW-a zbog varanja s rezultatima eko testova također su zaživjele i u Italiji, Španjolskoj, Portugalu, Slovačkoj, Švicarskoj te Litvi, prenosi Hina.

S druge strane, ovoj aferi koja je poljuljala autoindustriju usprkos, 'dizelaši' su prošlogodišnji najprodavaniji model s tržišnim udjelom od 54,8 posto. Na listi najprodavanijih modela automobila u 2017. u Hrvatskoj na prvom se mjestu s 14 posto udjela ili 7116 vozila nalazi upravo VW-a, a na drugom s 4722 prodanih vozila Škoda – članica njihova koncerna.

Komentari (6)
Pogledajte sve

Malo razumijevanje , će se isplatiti na drugom mjestu….

dakle, B klasa dizel autek troši 2-3 litre dizela na 100 km van grada. A današnja B klasa je maltene C klasa. Šta se može s time mjeriti?

a malo i pritisak da počmu proizvoditi električno smeće. ako neće VW, tko će?

njemci su jednostavno prejaki. VW ruši sve pred sobom pa je odlučeno politički da im se malo potkreše rep. A ovce pjevaju: “VW loš, ne VW dobar”. Ljudi padaju po ulicama od dizelskog zagađenja, a prije desetak godina dok nije bilo filtera na dizelima zdravi i veseli bili

New Report

Close