U Hrvatskoj porast internetske kupovine zbog povoljnijih cijena

Autor: Poslovni.hr/Hina , 02. srpanj 2015. u 14:19
Foto: Thinkstock

U Hrvatskoj više od 90 posto građana posjeduje barem jednu platnu karticu, a njih 45 posto kartice koristi za svakodnevnu kupovinu i to najviše za odjeću i obuću te za plaćanje goriva, hrane i pića, a sve češće i za internetsku kupovinu.

U Hrvatskoj više od 90 posto građana posjeduje barem jednu platnu karticu, a njih 45 posto kartice koristi za svakodnevnu kupovinu i to najviše za odjeću i obuću te za plaćanje goriva, hrane i pića, a sve češće i za internetsku kupovinu, što kao i mobilno plaćanje SMS-om znatno raste u odnosu na lani.

Pokazuje to najnovije MasterIndex istraživanja kompanije MasterCard provedeno u svibnju ove godine u suradnji s GfK centrom za istraživanje tržišta na uzorku od tisuću korisnika bankarskih usluga od 18 do 55 godina starosti.

Od ukupnih 92 posto ispitanika, koji posjeduje barem jednu platnu karticu, njih 86 posto ima debitnu karticu, koje najviše ili 42 posto ispitanika koriste za plaćanja iznad 100 kuna, dok iznose manje od toga plaćaju najviše gotovinom.

Njih 46 posto kartice koriste za plaćanje na rate, a sve ih je više koji ih koriste i na internetsku kupovinu, što prema istraživanju, raste te to sada povremeno čini 81 posto, dok je u listopadu prošle godine takvih bilo 76 posto.

Od onih koji kupuju na internetu 28 posto to čine bar jednom tjedno ili do dva puta mjesečno, pri čemu se najviše kupuje odjeća, obuća i modni dodaci (60 posto) te elektronika (gotovo 50 posto), a najviše ispitanika u istraživanju ili 71 posto kao najčešći razlog takve kupovine navodi povoljne cijene i popuste.

Za njih nešto malo više od 50 posto prednost internetske kupovine je što ne moraju ići u trgovinu te da to mogu činiti 24 sata dnevno, a 30 posto svih korisnika kartica povećalo je svoju internetsku kupovinu nakon pristupanja Hrvatske EU nakon čega su i za hrvatske kupce ukinuti carinski nameti te omogućena lakša isporuka.

Istraživanje je pokazalo i da se u zadnjih godinu dana povećala svijest o beskontaktnim plaćanjima, sa 63 posto u svibnju prošle godine, na 90 posto u istom mjesecu ove godine. Korištenje beskontaktnih plaćanja povećalo se s 15 posto u svibnju 2014. na 35 posto u istom mjesecu ove godine.

Istodobno raste i mobilno plaćanje, među kojima je najpopularnije ono SMS-om, što koristi 80 posto ispitanika, dok ih putem mobitela račun provjerava njih 50 posto, naspram njih 48 posto iz listopada prošle godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close